تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۱۷۳۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفته سوم تیرماه برای بورس مثبت بسته شد

‌می‌متالز - بازار سرمایه در روز‌های گذشته با روندی رو به رشد حرکت کرد و در آخرین روز معاملاتی هفته سوم تیرماه نیز با همین روند به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشته شاخص کل بورس توانست به بالاترین حد خود نسبت به فروردین ماه سال جاری برسد که برخی کارشناسان معتقدند چند سیگنال مهم در عرصه سیاست در روند صعودی بازار سهام چندان بی‌تاثیر نیست.

چند روز پس از استقبال عربستان از گفتگو با تهران، دو مقام دولتی ایران از مذاکره بین تهران و ریاض استقبال کردند و تاکید کردند پیشرفت‌هایی هم به دست آمده است و این گفتگو‌ها تا به حداقل رساندن اختلاف‌نظر‌ها ادامه پیدا می‌کند. تاکنون چند دور گفتگو بین طرفین به میزبانی بغداد برگزار شده و قرار است دور بعدی این گفتگو‌ها در دولت جدید از سر گرفته شود.

علاوه بر این، روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده که دولت بایدن تقریبا تا اواخر تابستان امسال تجدیدنظر در سیاست به کارگیری تحریم در قبال کشور‌های دیگر از جمله ایران را به سرانجام خواهد رساند.

برهمین اساس در آخرین روز معاملات هفته سوم تیرماه، هرچند بازار سهام با روند آرام‌تری نسبت به روز‌های قبلی حرکت کرد، اما در نهایت با ۸۳۵ واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد قرار گرفت و رشد ۰.۷ درصدی را ثبت کرد که باعث شد این بار شاخص کل با رشد بیش از ۲درصدی به بالاترین سطح از ۱۴ فروردین‌ماه برسد.

هرچند بازار سهام در دو روز ابتدایی هفته گذشته نیز، با روند منفی کار خود را آغاز کرد، اما در نهایت، روز دوشنبه بعد از دو روز بازدهی منفی، معاملات بورس با روندی مثبت به پایان رسید. شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد قرار گرفت و ۰.۸۸ درصد رشد را به ثبت رساند. روز سه شنبه نیز بازار سهام با ۲۶ هزار واحد مثبت و حدود ۲و نیم درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده