تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۱۷۵۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت؛

شرکت فولاد مبارکه یکی از بزرگ‌ترین مودیان مالیاتی کشور، با عملکرد مالی و مالیاتی بسیار منظم

‌می‌متالز - هر کشور و دولتی برای انجام وظایف خود در حوزه‌های مختلف نیازمند بودجه، اعتبارات و بهره‌گیری از منابع درآمدی بوده و همواره مالیات بهترین راه تأمین بودجه و ابزار حاکمیت برای ایجاد توسعه پایدار و حکمرانی خوب در جوامع شناخته شده است. این امر یکی از اساسی‌ترین منابع درآمدی دولت و ابزاری برای تنظیم سیاست‌های مالی و ایجاد تعادل در سطح کلان اقتصادی کشور است.

به گزارش می‌متالز، در واقع شرکت‌ها و شهروندان هر جامعه با پرداخت بخشی از درآمد خود در قالب مالیات، به دولت این اختیار را می‌دهند که برای تأمین زیرساخت‌ها و امور زیر بنایی کشور، امنیت عمومی، آموزش‌وپرورش، بهداشت و سلامت، راه و شهرسازی و عمران و آبادانی کشور و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، از این منابع مالی استفاده کند.

در سال‌های اخیر، سیاست کلی کشور بر خوداتکایی و عدم‌اتکا به منابع درآمدی نفتی استوار گردیده و از همین رو، فعال‌سازی سایر صنایع کشور ازجمله صنعت فولاد یکی از مهم‌ترین اهداف راهبردی جمهوری اسلامی بوده است. صنعت فولاد نقش عمده‌ای در خوداتکایی، اشتغال‌آفرینی، رونق و جهش تولید و پیشرفت کشور و افزایش درآمد‌های صادراتی داشته و افزون بر آن، این صنعت در سال‌های اخیر، با پرداخت انواع مالیات و عوارض به خزانه دولت و همچنین هزینه‌های فراوان در حوزه مسوولیت اجتماعی ملی و منطقه‌ای در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی، بیشترین سهم را در این خصوص در کشور داشته است.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر، با بیش از ۳۵۰ هزار نفر نیروی انسانی مستقیم و غیرمستقیم و همکاری با بیش از ۴ هزار شرکت در داخل کشور، با پرداخت ۳۸۰۰ میلیارد تومان انواع مالیات و عوارض در سال ۱۳۹۹، در بین شرکت‌های تولیدی و بورسی توانسته است به یکی از بزرگ‌ترین مودیان مالیاتی کشور تبدیل شود و با پرداخت به‌موقع مالیات‌های متعلقه درآمد خود نقش مؤثری در توسعه و آبادانی و رفاه اقتصادی و اجتماعی منطقه و کشور داشته باشد.

به اذعان متولیان امر مالیاتی کشور و استان اصفهان، شرکت فولاد مبارکه شرکتی پاک، با عملکرد مالی و مالیاتی بسیار منظم است و تأثیر حضور این شرکت در چرخه اقتصاد کشور و ارزش‌افزوده استان به‌خوبی ملموس است؛ به‌نحوی‌که براساس قوانین، عوارض اخذشده از این شرکت به همراه سایر منابع، علاوه بر واریز به خزانه دولت، سهمی از حقوق کارکنان دولت و هزینه‌های عمرانی استان و کشور را در بر گرفته و بخشی از این درآمد‌های ارزش‌افزوده، در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌گردد و در واقع مردم همه این شهر‌ها و اماکن از این عوارض بهره‌مند شدند و آن را در عمران و آبادی شهر‌ها و روستا‌ها به‌کار گرفتند.

خوشبختانه در برنامه ششم توسعه کشور مقرر گردیده بخش قابل ملاحظه‌ای از مبالغی که شرکت‌ها با عنوان مالیات و عوارض به ادارات مالیاتی استان پرداخت می‌کنند به خود استان برگردد که این مساله جدا از هزینه‌های متعدد و متکثر این شرکت در راستای عمل به مسوولیت‌های خود در منطقه است. حمایت‌های نقدی و غیرنقدی در حوزه بهداشت و سلامت و به‌ویژه مقابله با بحران کرونا و تأمین اکسیژن بیمارستان‌ها در این بحران ملی، حمایت ویژه از ورزش استان اصفهان همچون حمایت از ورزش‌های قهرمانی و باشگاه‌ها و احداث ورزشگاه نقش‌جهان، انجام فعالیت‌های عمرانی در مناطق پیرامون شرکت در حوزه‌های نیرو و انرژی، راه‌سازی، امداد و نجات و سایر خدمات اجتماعی بخشی از برکات شرکت فولاد مبارکه برای کشور و منطقه محسوب می‌شود.


هادی نباتی‌نژاد - مدیرروابط شرکت فولاد مبارکه

 

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده