تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۱۷۶۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام:

۶۰ درصد واحد‌های تولیدی ایلام فعال است/ فعال سازی واحد‌های راکد در اولویت صمت قرار دارد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت این سازمان در استان فعال سازی واحد‌های راکد و نیمه تعطیل و حفظ وضعیت موجود است، گفت: ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی استان که دارای پروانه بهره برداری بوده، فعال هستند.

به گزارش می‌متالز، رضا محمد رحیمی در دیدار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با صنعتگران، تولیدکنندگان و صاحبان حرف و مشاغل استان ایلام در راستای بررسی و هم اندیشی مشکلات و مسائل پیش روی تولید در استان، اظهار کرد: استان ایلام از معدود استان‌های است که همه دست اندرکاران در بخش تولید دست به دست هم داده اند که چرخه تولید در استان همچنان در مدار قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: همه مسوولان استان و عوامل مرتبط با تولید در قالب ستاد‌ها و کارگروه‌های مختلف از جمله ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد رفع موانع تولید در دستگاه قضایی به طور حد پای کار تولید بوده اند و فراتر از وظایفی که داشته اند در کنار بخش تولید و یاور دولت در راستای حمایت از تولید بوده اند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: در واقع می‌توان گفت نام این جلسه را می‌توان همدلی برای تولید نامگذاری کرد و امید است خروجی این جلسات منجر به رفع موانع تولید در استان به معنای واقعی کلمه شود و این هم افزایی نقش موثری در راستای حمایت از تولید در استان ایلام خواهد داشت.

محمد رحیمی بیان کرد: تلاش می‌شود این همدلی در برنامه سال جاری در ۵ محور اصلی از جمله توسعه تولید و تقویت ساخت داخل، مدیریت توسعه صادارت، بخش ساماندهی بازار، توسعه مواد و صنایع معدنی، تامین مالی و سرمایه گذاری است و مهم‌ترین اولویت این سازمان در استان فعال سازی واحد‌های راکد، نیمه تعطیل و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و حفظ وضعیت موجود است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان، بتوان مشکلات حوزه تولید در استان ایلام را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۹۳ واحد تولیدی در استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: از این تعداد حدود ۶۰درصد از واحد‌های تولیدی استان فعال است.

محمد رحیمی بیان کرد: سال گذشته ۲۵واحد تولید راکد با حمایت‌های مدیران و ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید استان برگشته اند و امسال حمایت و برگشت ۳۰واحد تولیدی استان هدف‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع مواند تولید نیز در بخش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات، تعین تکلیف مشکلات وام، بیمه و مالیاتی و تامین منابع تلاش کرده است که واحد‌های تولیدی را در راستای کمک به تولید و حفظ آن‌ها در چرخه تولید فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، اما انتظارات واحد‌های تولیدی نیز بسیار زیاد است.

گفتنی است در این نشست تعداد از تولیدکنندگان و صاحبان واحد‌های تولیدی استان در زمینه‌های مختلف، به بیان دیدگاه ها، نظرات و مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند، این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، صنعتی و قضایی و بازرسی در سطح استان برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده