تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۱۷۸۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
دکتر صالحی در دیدار با متخصصان طب کار فولاد مبارکه:

مطالبه مردم برای تحمل مشکلات و استفاده از فرصت‌های شغلی فولاد مبارکه به‌حق است و جوانان بومی باید با نگاه خاص‌تری دیده شوند

‌می‌متالز - نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه مردم شهرستان مبارکه برای تحمل مشکلات و استفاده از فرصت‌های شغلی مجتمع فولاد مبارکه به‌حق است و مسئولیت اجتماعی صنایع ایجاب می‌کند که در کنار مشکلات ایجادشده، خدماتی را برای شهرستان ارائه کند.

به گزارش می‌متالز، رئیس HSE و متخصصان طب کار فولاد مبارکه با دکتر صالحی دیدار و در خصوص فعالیت‌های این مجموعه گفتگو کردند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: می‌دانم که شما وظیفه‌ای دارید که باید انجام دهید، اما این‌همه سختگیری برای جوانان بومی که هم‌جوار این صنایع هستند و شاید اندک آسیب‌هایی هم دیده باشند، لازم نیست؛ مجتمع فولاد مبارکه این‌قدر بزرگ و قسمت‌های مختلفی دارد که می‌توانید فردی که شاید اندک مشکلاتی را هم دارد، در قسمت‌های کم‌خطر به‌کارگیری کنید.

دکتر صالحی با توضیح اینکه صنایع به‌خصوص مجتمع فولاد مبارکه برای شهرستان مشکلات و تبعاتی را ایجاد کرده است و مردم شهرستان مبارکه مطالبه دارند که در کنار تحمل مشکلات این صنعت، باید از فرصت‌های شغلی آن استفاده کنند، بیان کرد: این مطالبه، مطالبه به حقی است، جوانان شهرستان باید با نگاه خاص‌تر در مراحل کار شما دیده شوند؛ مسئولیت اجتماعی صنایع ایجاب می‌کند که در کنار مشکلات ایجادشده، خدمات خاصی را برای شهرستان ارائه کند.

وی افزود: شما پزشک هستید و در این جامعه زندگی می‌کنید، می‌دانید که تبعات بیکاری چیست و به‌خصوص زمانی که جوانان این شهرستان اتوبوس‌هایی را می‌بینند که از خارج از شهرستان به این صنعت می‌آید، چه شرایطی را در شهرستان مبارکه ایجاد می‌کند.

نماینده مبارکه در مجلس اضافه کرد: ما می‌شنویم که برخی که اسمشان شده نورچشمی‌ها، با ویژگی‌هایی پایین‌تر از جوانان شهرستان مبارکه به‌راحتی مراحل آزمون و طب کار مجتمع فولاد مبارکه را طی می‌کنند و به‌کارگیری می‌شوند.

وی بابیان اینکه قبول‌شدگان در آزمون اخیر فولاد گلایه‌های متعددی دارند که بخشی از این گلایه مربوط به شما می‌شود، تصریح کرد: می‌گویند که ما مسیر هفت‌خوان رستم را طی کردیم و در آخرین مرحله که در آزمون و مصاحبه قبول شدیم، طب کار سختگیری‌های زیادی را انجام می‌دهد.

دکتر صالحی تأکید کرد: به دلیل شرایط اقتصادی کشور و به‌خصوص شرایط خاص شهرستان مبارکه، در مراحل کار به جوانان شهرستان مبارکه با نگاه ویژه‌تری نگاه کنید که با ایجاد یک شغل نشاط در جامعه ایجاد و از آسیب‌های و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متعددی جلوگیری می‌شود.

همچنین دکتر صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی برخی از پرونده‌های قبول شدگان آزمون اخیر فولاد مبارکه را بررسی کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده شهرستان مبارکه

عناوین برگزیده