تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۲۱۸۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت مطرح کرد؛

افزایش ۱۷ درصدی جذب ناظران افتخاری در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ / استفاده از توان مردم برای مدیریت بازار

‌می‌متالز - مدیرکل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت، با تقدیر از مشارکت و همکاری مردم در تنظیم بازار، از افزایش ۱۷ درصدی جذب ناظران افتخاری طی سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مجید ارغنده پور این افزایش را نشانه اقبال عمومی مردم برای شرکت در این طرح ملی و مشارکت در امر نظارت و بازرسی از بازار دانست و بیان داشت: افزایش همکاری مردم در نظارت و کنترل بازار نقش بسیار مهمی در پیشگیری از تخلفات اقتصادی دارد لذا می‌طلبد تا با ایجاد سازوکار‌های لازم، استفاده بهینه و بهره مندی حداکثری از ظرفیت نیرو‌های متعهد مردمی به منظور شناسایی، کشف و معرفی تخلفات اقتصادی را فراهم نماییم.

وی در ادامه افزود: با توجه به تعداد پرونده‌هایی که از طریق همین مسیر، متخلف شناخته می‌شوند، به نظر می‌رسد، همواره جهت تسهیل امر گزارشگیری و پیگیری پرونده‌های منجر به تخلف، می‌توان به مردم به عنوان پتانسیلی مهم در این زمینه تکیه کرد.

مدیر کل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت، خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی تعداد ۲۳ هزار و ۹۷۰ مورد گزارش از ناظران افتخاری سراسر کشور دریافت شده که پس از بررسی‌های انجام شده، ۲۳ هزار و ۷۰۷ مورد قابل پیگیری و از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۶۰ فقره (معادل ۵۲ درصد) متخلف شناخته شده است.

ارغنده پور ادامه داد: همچنین از این تعداد، ۷، ۵۳۲ مورد گزارش (معادل ۳۳ درصد) غیرمتخلف شناخته شده و ۳، ۵۸۵ مورد (معادل ۱۵ درصد) نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهاد‌ها و اتحادیه‌های ذیربط در دست بررسی است.

این مقام مسئول متذکر شد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.

وی درباره راه‌های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز عنوان داشت: ناظر افتخاری با توجه به کد‌های شناسایی تعریف شده می‌تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و ... یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه‌های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴، اپلیکیشن آسان پرداخت"آپ"، سایت سازمان حمایت مصرف کنند گان و تولید کنند گان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات (۱۲۴.ir)، گزارش‌های خود را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

ارغنده پور در خاتمه اذعان داشت: این سازمان متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور و آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارشات از طریق شماره تلفن ۲۶۳۰۹۱۹۴ است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده