تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۱۸۰۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس امروز چگونه شروع به کار کرد؟ / منفی‌های بازار دوام نیاورد

‌می‌متالز - در آغاز معاملات بورس سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با رشدی اندک به روند صعودی روز گذشته خود ادامه داد.

به گزارش می‌متالز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران که شروعی منفی داشت بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از انجام معاملات وارد فاز مثبت شد و حدود دو هزار واحد رشد کرد. این در حالی است که در همین مدت شاخص کل هم‌وزن هم توانسته رشد داشته باشد. به نظر می‌رسد جو منفی ابتدای بازار از بین رفته و شاخص‌سازان رفته رفته در مدار مثبت قرار گرفته‌اند.
بورس امروز چگونه شروع به کار کرد؟ / منفی‌های بازار دوام نیاورد

در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز سه نماد کگل، فملی و شستا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشته‌اند. نماد فولاد که در آغاز معاملات منفی بود حالا تاثیری مثبت بر شاخص کل دارد.

در این مدت ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۸۸۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به روز قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

از میان گروه‌های صنعت پالایشی‌ها و شرکت‌های دارویی و بیمه‌ای روند مثبتی دارند. هر چند نماد برکت لیدر گروه دارویی با معاملات منفی کار خود را آغاز کرده است.

معاملات امروز در حالی انجام می‌شود که روز گذشته شاخص کل با رشدی حدود ۱٫۵ درصد توانسته بود وارد کانال ۱٫۳ میلیون واحدی شود.

صبح امروز هم رئیس سازمان بورس با ارسال نامه فوری و مهم به وزیر نفت خواهان اعلام اطلاعات مربوط به خوراک و فرآورده‌ها به شرکت‌های پالایشی شد تا امکان برگزاری مجمع سالانه این شرکت‌ها فراهم شود.

همچنین قرار است فردا صبح هفتمین عرضه اولیه بورس امسال انجام شود و در آن معامله‌گران می‌توانند ۱۵۰ سهم از نماد سپید را ثبت سفارش کنند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده