تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۷
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۱۸۳۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص سبزپوش به تعطیلات رفت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۳ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش یک هزار و ۶۰۲ واحد به رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۲۷۸ واحد افزایش به عدد ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۶۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۳۷۸ واحد افزایش به ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۸۱۲ واحد افزایش به ۲۵۵ هزار و ۳۸۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول کاهش یک هزار و ۲۹۵ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۱۱ هزار و ۶ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۶۹ هزار و ۷۶۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۸۳ هزار و ۲۵۱ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۶۱ میلیارد، گروه بانک‌ها با ۳۵ هزار و ۵۰۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۵ هزار و ۱۳۴ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد و گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۵ هزار و ۵۴۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۴۹ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۷۲۷ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۸۴۶ واحد، گروه مپنا با ۷۲۵ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۷۰۵ واحد و بانک پارسیان با ۳۹۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۴۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۱۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۴۹۴ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۴۹۰ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل کهر با ۴۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت دارویی لقمان با ۵.۸۸ درصد، شرکت بورس کالای ایران با ۵ درصد، شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه خراسان، ساپیا آذین و آسان پرداخت پرشین با ۴.۹۸ درصد و شرکت پارس دارو با ۴.۹۷ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت سرمایه گذاری استان گلستان با ۴.۹۹ درصد، شرکت صنایع شیمیایی سینا با ۴.۵۳ درصد، شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی با ۴.۴۴ درصد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۴.۳۷ درصد و شرکت پشم شیشه ایران با ۴.۳۶ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده