تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۱۸۲۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت استان اصفهان

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: در مجموع بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان در یک سال اخیر در بخش صنعت این استان سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش می‌متالز، ایرج موفق با بیان این مطلب گفت: این میزان سرمایه‌گذاری صرف راه‌اندازی ۵۶۰ واحد تولیدی و صنعتی شده است.
وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌ها، تحریم‌ها و کرونا با فعال شدن این واحد‌های تولیدی و صنعتی برای ۱۲ هزار و ۵۶۰ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه ظرفیت بالایی برای کار، فعالیت و تلاش در استان اصفهان وجود دارد اظهار داشت: در یکسال اخیر ۵۶۰ فقره پروانه پروانه بهره برداری صنعتی در این استان صادر شده است.

احیاء۱۸۸ واحد صنعتی راکد استان اصفهان

موفق گفت:۱۸۸ واحد از مجموع ۴۵۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل در این استان سال گذشته در راستای کمک به جهش تولید به چرخه فعالیت بازگشتند.
وی افزود: بیش از ۳۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۹ برای برطرف کردن مشکلات تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانکی، شهرک‌های صنعتی و زیرساخت‌های تولید در استان اصفهان برگزار شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: این استان در ۲ سال گذشته رتبه اول جذب تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید را در کشور به‌دست آورد و ۹۰ درصد تسهیلاتی که در قالب این تبصره به واحد‌های تولیدی ارائه شده در قالب سرمایه در گردش و ۱۰ درصد سرمایه ثابت بوده است.
وی با بیان اینکه از بانک‌ها تقاضا داریم که سرمایه ثابت طرح‌ها را تامین کنند خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار طرح در دست اجرا در این استان وجود دارد که برای تامین، تکمیل و تعمیر ماشین آلات خود نیاز به تسهیلات بانکی دارند.

رشد ۸۰ درصدی صادرات اصفهان در سه ماهه نخست ۱۴۰۰

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان کرد: میزان صادرات استان در سه ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰ درصد و صادرات در کل کشور حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته حجم صادرات سال گذشته از این استان بیش از ۲ میلیارد دلار بوده است ابراز امیدواری کرد که در سالجاری بتوانیم کسری و کمبود‌ها را جبران کنیم تا افزایش قابل توجهی را در استان داشته باشیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: حفظ وضعیت واحد‌های موجود برای تولید، فراهم کردن شرایط تامین مواد اولیه، تامین نیاز ماشین آلات و تکمیل تجهیزات صنعتی واحد‌های تولیدی از خارج کشور با ثبت سفارش و معافیت‌های گمرکی، تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت این واحد‌ها و از همه مهمتر طرح‌های در دست اجرای بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به‌عنوان افق آینده صنعتی در این استان پیش بینی شده است.
وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰ طرح بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان اصفهان وجود دارد که مراحل خرید زمین، دیواری کشی، احداث سوله و برق، آب و گاز نصب شده و برای خرید ماشین آلات نیازمند وام هستند.
موفق با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای ورود این طرح‌ها به مدار تولید با رعایت ملاحظات زیست محیطی در حال انجام است.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده