تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۱۸۲۶۸
سرویس خبر : انرژی
نخعی تشریح کرد:

کدام اقدامات مجلس خاموشی‌ها را کاهش داد؟ /از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تا تغییر زمان تعطیلات صنایع بزرگ + اینفوگرافی

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مجموع اقدامات مجلس که منجر به کاهش خاموشی‌ها در روز‌های اخیر شد، گفت: تغییر زمان تعطیلات صنایع بزرگ از چند ماه آینده به زمان کنونی، تعطیلی روز‌های پنجشنبه، تعطیلی ادارات برخی از استان‌های گرمسیر، کاهش روشنایی معابر و... ازجمله اقدامات مجلس در راستای کاهش خاموشی‌ها به شمار می‌آیند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی نخعی با اشاره به اقدامات مجلس و کمیسیون انرژی در روز‌های اخیر که منجر به کاهش خاموشی‌ها در سراسر کشور شد، گفت: از انجا که کمیسیون انرژی در جریان خاموشی‌های اخیر جلسه اضطراری با حضور وزیر نیرو تشکیل داد، مجموع پیشنهادات ارائه شده در این جلسه منجر به کاهش خاموشی‌ها بلافاصله پس از برگزاری جلسه شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی پیشنهادات و اقدامات مجلس برای کاهش خاموشی‌ها را تشریح کرد و افزود: تشکیل کمیته بحران برای عبور از این شرایط، تغییر زمان تعطیلات و تعمیرات صنایع بزرگ از چند ماه آینده به زمان کنونی، تعطیلی روز‌های پنجشنبه که بلافاصله به تصویب هیات دولت رسید، تعطیلی برخی از استان‌های گرمسیر مانند سیستان و بلوچستان، کاهش روشنایی معابر و... ازجمله پیشنهادات و اقدامات مجلس و علی‌الخصوص کمیسیون انرژی در راستای کاهش خاموشی‌ها بود.

وی با اشاره به نقش موثر مردم در مدیریت این بحران با صرفه‌جویی، اظهار کرد: در روز‌های آینده این جلسات با دستور رئیس مجلس و با هدف کاهش و جلوگیری از خاموشی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد همچنین تمام پیشنهادات کمیسیون به سران قوا ارجاع می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون انرژی علاوه‌بر مدیریت بحران پیش آمده طی هفته گذشته، از ابتدای مجلس یازدهم دغدغه‌های خود را در حوزه برق و گاز پیگیری کرده و با تشکیل کمیته‌های مختلفی تکالیف دولت را در راستای توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی و انرژی‌های تجدیدپذیر کشور دنبال می‌کند، نمونه بارز این پیگیری اختصاص بودجه مناسب به صنعت برق کشور در سال ۱۴۰۰ است که نتایج آن در آینده نزدیک مشاهده خواهد شد.

کدام اقدامات مجلس خاموشی‌ها را کاهش داد؟ /از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تا تغییر زمان تعطیلات صنایع بزرگ + اینفوگرافی

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده