تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۱۸۴۲۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

امکانات محصول جدید سایپا / شاهین با چه قیمتی به بازار می‌آید؟

‌می‌متالز - یکی از جدیدترین خودرو‌های شرکت خودروسازی سایپا «شاهین» است. خودرویی که هنوز به بازار عرضه نشده طی یک سال گذشته دو بار افزایش قیمت داشته است. این خودرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش می‌متالز، از جدیدترین محصولات شرکت خودروسازی سایپا «خودرو شاهین» است. این خودرو سدان جمع‌وجور خانوادگی شهری به حساب می‌آید که اولین بار در نمایشگاه خودرو شیراز به معرض نمایش عموم درآمد.

شرکت سایپا نیز در توضیح این خودرو نوشته است: «شاهین نامی فارسی است که در فرهنگ لغت دهخدا به نوعی پرنده‌ی شکاری از خانواده‌ی باز منتسب شده است و استایل مدل سدان به عنوان اولین خودروی تولید شده از این پلتفرم با الهام از این پرنده‌ی شکاری طراحی شده است.»

مشخصات فنی شاهین
بر اساس جزئیاتی که در سایت شرکت سایپا آمده، در خودرو شاهین از موتور ۱۴۹۷ سی سی M ۱۵ Turbo Charger استفاده شده است.

همچنین گیربکس دستی ۵ سرعته و طراحی بدنه با استفاده از فولاد‌های با استحکام بالا از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. همچنین این خودرو از فرمان برقی بهره می‌برد.

سیستم ترمز جلو از نوع دیسکی خنک شونده، ترمز عقب از نوع دیسکی و ترمز دستی از نوع مکانیکی است. دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو در جدول زیر آمده است:
امکانات محصول جدید سایپا / شاهین با چه قیمتی به بازار می‌آید؟
شاهین با چه قیمتی به بازار می‌آید؟
قرار بر این بود شاهین برای ثبت‌نام کنندگان به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان تمام شود. اما از تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۰، سایپا قیمت نمایندگی خودرو شاهین G را افزایش داده و قیمت جدید شاهین حدود ۲۹۱٫۸ میلیون تومان است.

در واقع این خودرو با این که هنوز به طور رسمی به بازار عرضه نشده طی یک سال گذشته دو بار افزایش قیمت داشته و بیش از ۱۳۰ میلیون تومان به اولین قیمت اعلامی افزوده شده است.

طبق گفته مدیر عامل سایپا قرار بود این خودرو در زمستان پارسال تحویل مشتریان شود.

امکانات محصول جدید سایپا / شاهین با چه قیمتی به بازار می‌آید؟
پادرا پلاس یکی از جدیدترین محصولات گروه خودرویی سایپاست. برای اطلاع از جزئیات فنی و قیمت این خودرو روی لینک «رونمایی از قیمت جدید پادرا پلاس / مشخصات محصول جدید سایپا چیست؟» کلیک کنید.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده