تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۱۹۰۸۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رحیمی:

قیمت‌گذاری شاهین در کمیته تحقیق و تفحص بررسی می‌شود

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مسوولان سایپا باید به موضوع قیمت گذاری خودروی شاهین و آپشن‌های خودروی عرضه شده رسیدگی کند، ادامه داد: در کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی این موضوع را بررسی می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی با اشاره به اعتراضات خریداران خودروی شاهین، گفت: هرچند طراحی پلت‌فرم شاهین که در بازدید کمیسیون صنایع و معادن از سایپا نمونه‌ای از آن را دیدیم را مایه افتخار می‌دانم، اما براساس گزارشات رسیده، مشتریان از شاهین‌های تحویل گرفته به دلیل نبود برخی آپشن‌ها رضایت ندارند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‌رفت که سایپا خودرویی که در معرض دید نمایندگان قرار داده را به مصرف کنندگان تحویل دهد، اما براساس گزارشات، آپشن‌های خودرو‌های شاهین تحویل داده شده با آنچه پیش از این در کاتالوگ وجود داشت، متفاوت است که این موضوع موجب نارضایتی شده است.

وی اضافه کرد: در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌ها داشتم، رضایت خود از بومی‌سازی و پلت فرم‌های جدید تولید شده در سایپا را مطرح کردم، اما این رضایتمندی مربوط به قیمت‌گذاری شاهین و نحوه برخورد با مشتریان نبود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افراد با توجه به توان مالی خود در طرح‌های پیش فروش خودرو ثبت نام می‌کنند، بنابراین خودروسازان نباید زمان تحویل خودرو قیمت‌های از پیش تعیین شده را افزایش دهند، زیرا این امر به مثابه تضییع حقوق مصرف کنندگان است در واقع سایپا باید شاهین را با قیمت تعیین شده به دست مصرف کننده برساند.

رحیمی با بیان اینکه مسوولان سایپا باید به موضوع قیمت گذاری خودروی شاهین و آپشن‌های خودروی عرضه شده رسیدگی کند، ادامه داد: در کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی این موضوع را بررسی می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده