تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۴
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۱۸۵۶۳
سرویس خبر : انرژی

وعده وزیر نیرو به پایان قطعی برق از دوشنبه / بهبود وضعیت سیمانی‌ها

‌می‌متالز - وزیر نیرو وعده داد با عبور از موج گرما، همکاری صنایع بزرگ به خصوص شرکت‌های فولادی و سیمانی و همراهی مردم، قطعی برق از دوشنبه این هفته در کار نباشد.

به گزارش می‌متالز، رضا اردکانیان با اشاره به اثر افزایش بی‌سابقه مصرف برق ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ مگاواتی صنایع بزرگ به میزان و استخراج رمز ارز افزایش دما و خشکسالی بی‌سابقه در قطعی برق در برنامه تلویزیونی گفت: انتظار می‌رود با عبور از موج گرما، همکاری صنایع بزرگ به خصوص شرکت‌های فولادی و سیمانی و همراهی مردم از دوشنبه این هفته، قطعی برق در کار نباشد و بتوان با ظرفیت باقی مانده و تامین بیش از ۱۰ هزار مگاوات توسط صنایع بزرگ، بقیه تابستان را پشت سر گذاشت.

وی افزود: فعالیت نوبت شب صنایع به خصوص برای شرکت‌های سیمانی با ۷۰ درصد ظرفیت هم شروع شده تا لطمه ایی به شرکت‌ها وارد نشود. از سوی دیگر تاکنون ۴۰۵۷ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز با مصرف نیروگاهی به بزرگی ۸۰۰ مگاوات، جمع‌آوری شده است. افزایش بی‌سابقه مصرف برق به دلیل رشد مصرف صنایع بزرگ به میزان ۱۵۰۰ مگاوات، استخراج رمز ارز با مصرف بیش از ۲ هزار مگاوات، افزایش بی‌سابقه دما، خشکسالی بی‌سابقه که باعث کاهش بارندگی‌ها و خروج بیش از نیمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید، از جمله عوامل ناترازی تولید و مصرف برق است.

اردکانیان ادامه داد: طبق هشدار‌های سازمان هواشناسی، باید آماده مواجه با بارش‌های شدید در جنوب و جنوب شرق و بخشی از نواحی شمالی بود.


توضیح وزارت نیرو درباه پایان خاموشی‌ها!


براساس این گزارش، بعد از انتشار این خبر، وزارت نیرو با اعلام اینکه نقل قول از وزیر در مورد اتمام خاموشی‌ها از روز دوشنبه، غیر واقعی است، توضیح داد: این مطلب بر اساس مصاحبه دیروز (جمعه ۲۵ تیر) وزیر نیرو با بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر سیما بوده که متاسفانه در برخی از رسانه‌ها به‌صورت وارونه تنظیم و منعکس شده که اصل خبر به شرح ذیل است:

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به ورود موج گرمای جدید و افزایش نسبی دمای کشور از روز دوشنبه، گفت: انتظار می‌رود با ورود موج گرما که از دوشنبه هفته پیش‌رو شروع خواهد شد، مصرف برق به اوج خود برسد. امیدواریم با همکاری و همراهی مردم و بخش‌های مختلف، بتوانیم این روز‌ها را با توجه به ظرفیتی که در حال حاضر در مدار داریم، با تامین آسایش مردم پشت سر بگذاریم.

همان‌طوری که در هشدار‌های سازمان هواشناسی و همکاران در شرکت مدیریت منابع آب منعکس شده در جنوب و جنوب شرق و بخشی از نواحی شمالی کشور باید آمادگی مواجه شدن با بارش‌های شدید را داشته باشیم.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده