تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۱۸۹۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عقبگرد شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۳۲۶ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد به یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۱۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲.۹۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۸۷ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه بیست و هفتم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۱۴ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۹۳۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۲۶۰ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، عدد ۴۰۰ هزار و ۳۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۳۵ واحدی به رقم ۲۵۴ هزار و ۲۵۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۹۱۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۱۲۵ واحد کاهش به رقم ۹۷۱ هزار و ۱۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۵۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۷۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
عقبگرد شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فولاد، نوری، کگل، فارس، شتران و اخابر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در برآورد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی میدکو، تاپیکو و شستا، بیشترین تاثیر مثبت را در روند نزولی نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۲۵۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۱۲ هزار و ۱۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۶۳ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد تیپیکو (سرمایه گذاری دارویی تامین) ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های سقاین، سپاها، سدور، سشمال و سبجنو بود. همچنین نماد معاملاتی خپویش (سازه پویش) با ۹.۷۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های ولکار، وسگلستا، وملی، ثنوسا، بورس و فجر قرار گرفتند.

عقبگرد شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده