تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۱۸۹۶۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

متاسفانه سهمیه آهن اسفنجی القایی‌ها صادر شد

‌می‌متالز - رضا شهرستانی در واکنش به افزایش صادرات محصولات فولادی بویژه آهن اسفنجی در سه ماه اول امسال افزود: صادرات آهن اسفنجی همیشه موضوعی بوده که فولادسازان به وزارت صمت اعتراض دارند و می‌گویند چرا زمانی که ظرفیت تولید فولاد ما خالی است باید آهن اسفنجی صادر شود

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، وی تصریح کرد: باید کل زنجیره دربورس کالا عرضه شود و تعیین قیمت با عرضه وتقاضا باشد، طبق سهمیه بندی وزارت صمت قرار بود ۵۰درصد از تولیدات آهن اسفنجی به القایی‌ها داده شود، اما شاهد این بودیم که داده نشد و گویا سهمیه تخصیص نیافته، صادر شد.

عضوهیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: طبق شیوه نامه زنجیره فولاد باید محصولات تمام زنجیره در بورس کالا عرضه شود که اکنون میزان محدودی حدود ۵تا ۶ هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالاعرضه شده است. همین میزان محدود با وجود قیمت نسبتا بالا دو تا سه برابر تقاضا دارد.

شهرستانی افزود: الان هم که اگر در بورس کالا آهن اسفنجی عرضه می‌شود به علت قطعی برق و عدم توانایی آهن اسفنجی است، چون این محصول، چون هم آتش زاست و هم دود می‌کند، لذا می‌بینیم شرکت‌هایی مثل فولاد خوزستان اولین بار است آهن اسفنجی خود را عرضه کرده تا البته مجوز صادرات بگیرد.

گفتنی است بر اساس گزارش انجمن فولاد در سه ماهه نخست امسال صادرات آهن اسفنجی بیش از ۱۵۰۰ درصد رشد داشته است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده