تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۲۰۰۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
با توافق وزارت صمت و نیرو:

نحوه فعالیت صنایع سیمان و فولاد مشخص شد

‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر لزوم تداوم تولید در صنایع مختلف کشور، از ابلاغ مصوبه نحوه مصرف برق و برنامه ریزی برای فعالیت صنایع سیمان و فولاد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سعید زرندی در خصوص تامین برق مورد نیاز صنایع سیمان و فولاد کشور، با تاکید بر ضرورت استمرار تولید در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی و اهمیت این دو صنعت در اقتصاد کشور گفت: با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حمایت از تولید در صنایع سیمان و فولاد، ستاد فرماندهی راهبری اوج بار کشور در مصوبه‌ای نحوه مصرف در این دو صنعت را ابلاغ کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه این مصوبه بازه زمانی و میزان فعالیت صنایع سیمان و فولاد را از روز دوشنبه (۲۸ تیر ماه) لغایت یکشنبه (۳ مرداد ماه) تعیین کرده است، افزود: مقرر شد نحوه ادامه فعالیت صنایع مذکور بعد از این بازه زمانی نیز در جلسه هفته آینده (روز شنبه ۲ مرداد ماه) بررسی و نتایج آن اعلام شود.

زرندی در ادامه همکاری حوزه صنعت درخصوص مصرف برق را خوب توصیف کرد و افزود: تمام تلاش ما در وزارت صمت، حمایت از بخش تولید است و با توجه به شرایط فعلی سعی شده است تا با تنظیم این برنامه، ضمن فعالیت حداکثری این صنایع، نهایت صرفه‌جویی و همکاری را با شرکت توانیر داشته باشیم.

بر اساس توضیحات زرندی در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۲۸ و ۲۹ تیرماه) صنایع سیمان از ساعت ۲۴:۰۰ الی ۸:۰۰ صبح مجاز به فعالیت بدون محدودیت هستند و از ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰ با ۳۰ درصد دیماند مصرفی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: صنایع فولاد نیز در این ۲ روز از ساعت ۲۴:۰۰ تا ۸:۰۰ صبح مجاز به فعالیت با ۵۰ درصد و از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ صرفا با ۱۰ درصد دیماند مصرفی هستند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: با توجه به این مصوبه، صنایع سیمان از روز چهارشنبه (۳۰ تیرماه) الی یکشنبه (۳ مرداد ماه) بدون هیچ‌گونه محدودیت می‌توانند فعالیت تولیدی داشته باشند و صنایع فولاد نیز در این بازه زمانی با ۵۰ درصد دیماند مصرفی مجاز به فعالیت هستند.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

عناوین برگزیده