تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۷۵۴
کد خبر: ۲۱۹۰۲۱
سرویس خبر : اجتماعی

تعطیلی ناگهانی تهران! /شرکت‌های بخش خصوصی تعطیل شد؟

‌می‌متالز - تمامی ادارات استان تهران و کرج از ۲۹ تیر تا ۳ مرداد تعطیل است. این خبری است که سخنگوی دولت امروز اعلام کرده است. اما آیا فقط ادارات دولتی تعطیلند یا شرکت‌های بخش خصوصی هم تعطیل هستند؟

به گزارش می‌متالز، هنوز هیچ خبری درباره وضعیت تعطیلی شرکت‌های بخش خصوصی اعلام نشده و مشخص نیست که آیا شرکت‌های بخش خصوصی مکلف به تعطیلی هستند یا نه. اما آنچه از عملکرد دولت مشخص است این است که فعلا فقط ادارات دولتی تعطیل است و تعطیلی بخش خصوصی به خود آن‌ها واگذار شده است.

دو هفته قبل هم که دولت اعلام کرد مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ باید ۱۰ روز تعطیل شوند، نه بازار تهران تعطیل شد، نه پاساژ و مراکز خرید و نه حتی اصناف مختلف این تعطیلی را پذیرفتند.

این بار هم به نظر می‌رسد دولت ادارات خود را تعطیل کرده و تصمیم‌گیری درباره تعطیلی دیگر بخش‌ها را به خود آن‌ها سپرده است. بر این اساس می‌توان گفت شرکت‌های بخش خصوصی تاکنون شامل تعطیلی ۶ روزه تهران نشده‌اند. ممکن است برخی از شرکت‌ها تعطیل شوند و برخی نه.

اگرچه به نظر می‌رسد تعدد تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که از سال ۹۸ تاکنون وضع شده، به قدری زیاد بوده که احتمالا بخش خصوصی و اصناف دیگر زیر بار تعطیلی و محدودیت جدیدی نروند. به خصوص در شرایط کنونی که بسیاری معتقدند دولت به جای تعطیلی و قرنطینه باید روند واکسیناسیون را تسریع کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده