تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۱
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۲۱۷۳۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک‌ها پنج‌شنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟

‌می‌متالز - بعد از اعلام موضوع تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات و سازمان‌های دولتی، برای تامین برق مصرفی کشور، این سوال مطرح شد که بانک‌ها نیز در این روز‌ها تعطیل می‌شوند؟

به گزارش می‌متالز، علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی، با اشاره به اینکه آیا طبق گفته وزیر نیرو و تعطیلی ادارات دولتی در پنجشنبه بانک‌ها نیز در این روز‌ها تعطیل می‌شود؟ گفت: مصوبه‌ای مبنی به شعب بانک‌ها در روز‌های پنج‌شنبه ابلاغ نشده است و تنها ادارات مرکزی بانک‌ها در روز‌های پنج‌شنبه تعطیل هستند.

او در ادامه بیان کرد: خدمات‌دهی شعب بانک‌ها در حد نیاز مردم خواهد بود، بنابراین روز‌های پنج‌شنبه نیز این شعب فعالیت می‌کنند؛ مگر اینکه مصوبه‌ای ابلاغ شود.

همچنین محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک خصوصی نیز در این خصوص گفت: هنوز در مورد تعطیلی بانک‌ها در روز‌های پنج‌شنبه تصمیم‌گیری نشده است و طی جلسات روز‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

وزیر نیرو درباره تدابیر این وزارتخانه برای حل مشکل قطعی برق گفت: تا پایان مرداد، سازمان‌های دولتی، پنج‌شنبه‌ها مطابق با ترتیباتی تعطیل می‌شوند. رئیس کمیسیون انرژی نیز در مورد تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات دولتی گفت: به دولت پیشنهاد دادیم تا پایان شهریور روز‌های پنجشنبه در سراسر کشور تعطیل شود.

رضا اردکانیان درباره تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات دولتی گفت: تصمیم گرفته شد تا پایان مرداد در سراسر کشور، پنج‌شنبه‌ها برای سازمان‌های دولتی مطابق با ترتیباتی تعطیل اعلام شوند و درباره ساعت کار ادارات نیز به استانداران نیز اختیارات داده شده تا تصمیم بگیرند و اطلاع‌رسانی می‌شود (تسنیم).

فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی نیز در مورد تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات دولتی گفت: به دولت پیشنهاد دادیم تا پایان شهریور روز‌های پنجشنبه در سراسر کشور تعطیل شود.

وی با اشاره به پیشنهادات امروز این کمیسیون برای جلوگیری از خاموشی‌ها گفت: پیشنهادات این بود در برخی از استان‌های جنوبی کشور به طور متوالی در چند هفته استان‌های بوشهر، هرمزگان،خوزستان، بخشی از فارس، سیستان و بلوچستان و ایلام و استان‌های گرمسیری حتما تعطیلی داشته باشد و شهر‌های قرمز را حتما دولت تعطیل اعلام کند و همچنین تمام شهر‌های کشور تا پایان شهریور پنجشنبه‌ها تعطیل اعلام شود تا به کاهش مصرف برق کم کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده