تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۱۹۰۶۶
سرویس خبر : اجتماعی

سپاهان یا پرسپولیس؛ کدام یک جام را به خانه خواهند برد؟

‌می‌متالز - تنها ۳ بازی تا مشخص شدن قهرمان لیگ برتر باقی مانده و سپاهان به همراه پرسپولیس از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در پایان هفته بیست و هفتم هستند. ایراسین روند قهرمانی این دو تیم را بررسی کرده است.

به گزارش می‌متالز، در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران فارغ از حذف پرسپولیس تهران، اتفاق دیگری رخ داد و اینکه تیم فولاد مبارکه سپاهان مقابل فولادخوزستان در ضربات پنالتی مغلوب شد و دستش از یک جام قهرمانی کوتاه شد.

اما در لیگ برتر شاگردان محرم نویدکیا به همراه پرسپولیس از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در پایان هفته بیست و هفتم هستند. قرمز پوشان پایتخت با ۵۸ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و سپاهانی‌ها با ۵۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفته و برای کسب عنوان قهرمانی با شاگردان یحیی گل محمدی رقابت می‌کند.

تیم فولاد مبارکه سپاهان در سه هفته پایانی نیاز به تمرکز کامل دارد و کار سختی برای این تیم در راستای کسب عنوان قهرمانی پیش بینی می‌شود. این تیم ابتدا در مشهد به مصاف پدیده‌ای می‌رود که به دنبال کسب سهمیه آسیایی است. سپس در هفته بیست و نهم در شهرآورد اصفهان میهمان ذوب آهن است؛ تیمی که برای عدم سقوط به لیگ دسته اول تلاش می‌کند.

همچنین سپاهان در نهایت در هفته آخر جدال با استقلال آماده مجیدی را پیش رو خواهد داشت. دیداری که شاید حساسیت فراوانی برای شاگردان مجیدی نداشته باشد، چون آن‌ها تقریبا رده سوم لیگ را به چنگ آورده‌اند و تمرکزشان روی فتح جام حذفی است.

محرم نویدکیا تا بازی روز سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ مقابل پدیده مشهد باید روحیه از بین رفته به دلیل عدم صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی جام حذفی را به بازیکنانش برگرداند، چراکه پرسپولیس در سه هفته باقیمانده بازی‌های آسانی نسبت به فولاد مبارکه سپاهان دارد.

رویای فتح ۲ گانه قهرمانی برای طلایی پوشان اصفهانی و قرمزپوشان پایتخت از بین رفته، اما فتح لیگ برتر اتفاقی شیرین برای هر دو تیم خواهد بود.

پرسپولیس در سودای کسب گلات قهرمانی است و سپاهان نیز به دنبال این است تا پس از پنج فصل دوباره بر فراز فوتبال ایران تکیه بزند.

تیم پرسپولیس تهران در سه دیدار باقیمانده خود باید به ترتیب مقابل تیم‌های ماشین‌سازی تبریز به عنوان میهمان، تراکتور تبریز به عنوان میزبان، پیکان تهران به عنوان میهمان قرار گیرد.

ماشین‌سازی سقوطش قطعی شده، اما تراکتور و پیکان برای کسب سهمیه آسیایی شانس دارند و البته مشخص نیست تا هفته پایانی خودروسازان تهرانی همچنان بختی برای کسب سهمیه داشته باشند.

باید منتظر ماند که در پایان ماراتن ۲۷۰ دقیقه‌ای تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر، کدام یک از دو تیم قهرمانی را کسب می‌کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده