تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۵۱۶
کد خبر: ۲۱۹۱۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
"کاوه" ۱۴۰۰ ریال به‌ازای هر سهم در مجمع‌عمومی سود تقسیم کرد؛

دستیابی شرکت SKS به ۳۴۴۲ میلیارد تومان سود خالص در سال ۹۹

‌می‌متالز - مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی عام) برای دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹، با حضور ۸۲ درصد سهام‌داران حقیقی و حقوقی این شرکت و تصویب سود ۱۴۰۰ ریال به‌ازای هر سهم، برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی عام) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ در حالی برگزار شد که این مراسم به‌صورت زنده از طریق سایت شرکت و شبکه تلویزیونی اینترنتی تیوا برای سهام‌داران پخش می‌شد.

در ابتدای این مراسم، مهندس "علی‌محمد بد" به نمایندگی از سهام‌دار عمده به‌عنوان رئیس مجمع، از دیگر اعضای هیات‌رئیسه جهت آغاز مجمع دعوت به عمل آورد. رئیس مجمع با اشاره به حضور ۸۲ درصدی سهام‌داران و امکان مشاهده این مراسم به‌صورت پخش زنده، رسمیت جلسه مجمع را اعلام کرد.

در ادامه، مهندس «علی دهاقین» مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گزارش عملکرد هیات‌مدیره برای دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ را تشریح کرد و گفت: این شرکت در سال «جهش تولید»، با همت و تلاش همه کارکنان خود توانست با ۲۰ درصد افزایش تولید نسبت به سال قبل از مرز تولید یک میلیون و ۳۹۰ هزار تن شمش عبور کند. همچنین در این سال، رکوردی جدید در فروش شمش شرکت به میزان یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۵ درصدی همراه بود که با توجه‌ به راه‌اندازی فاز ۲ فولادسازی محقق شده است.

وی افزود: در این سال مالی باهمت و اراده پولادین کارکنان جوان و با انگیزه، پرتلاش و صمیمـی و مدیریت هوشمندانه، علی‌رغم محدودیت‌های مربوط به تحریم‌ها علیه صنعت فولاد ایران و شرایط پس از شیوع ویروس کرونا، فاز دوم فولادسازی این مجتمع بدون حضور نیرو‌های خارجی و باتکیه‌بر توانمندی داخلی به بهره‌برداری رسید و ظرفیت این مجتمع از ۱.۲ میلیون تن به ۲.۴ میلیون تن شمش فولادی افزایش یافت.

دستاورد‌های شرکت در سال ۱۳۹۹

به گفته مهندس دهاقین، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ موفق به کسب دستاورد‌های متعددی شد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش ۲۰ درصدی مقدار تولید شمش نسبت به سال ۱۳۹۸ (یک میلیون و ۳۹۰ هزارتن در مقایسه با یک میلیون و ۱۵۶ هزارتن)، رشد ۱۰ درصدی تولید آهن اسفنجی نسبت به سال ۱۳۹۸ (یک میلیون و ۶۷۸ هزارتن در مقایسه با یک میلیون و ۵۱۹ هزارتن)، افزایش ۴ درصدی مقدار صادرات شمش و میلگرد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ (یک میلیون و ۳ هزار تن در مقایسه با ۹۶۴ هزارتن) و افزایش ۷۰ درصدی مقدار فروش شمش داخلی نسبت به سال ۱۳۹۸ (۵۳۰ هزار تن در مقایسه با ۳۱۲ هزارتن)، اشاره کرد.

وی اضافه کرد: درآمد عملیاتی شرکت از محل فروش شمش و آهن اسفنجی نسبت به سال ۱۳۹۸ (۱۳۳.۱۷۷ میلیارد ریال در مقایسه با ۵۳.۱۸۹ میلیارد ریال) رشد ۱۵۰ درصدی داشته و در زمینه ارزش محموله‌های صادراتی شرکت نسبت به سال ۱۳۹۸ (۴۲۱ میلیون دلار در مقایسه با ۳۶۸ میلیون دلار) نیز افزایش ۱۵ درصدی به ثبت رسید. همچنین در این سال، طبق ارزیابی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ۷.۵ درصد از تولید فولاد ایران و ۱۸.۶ درصد از صادرات فولاد ایران، به شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اختصاص داشت.

نقاط قوت و مزیت‌های رقابتی شرکت

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با تشریح نقاط قوت و مزیت‌های رقابتی این شرکت خاطرنشان کرد: صادرات محور بودن در نتیجه تولید محصولات باکیفیت بالا، به‌روز بودن تجهیزات کارخانه و بهره‌مندی از دانش فنی روز، جانمایی هوشمندانه و هدفمند این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، استقرار کامل سیستم یکپارچه MIS-is SUITE به همراه استقرار سامانه عملیات امنیت سایبری (S.O.C) و داشتن توان بالای مدیریت در برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرا با تکیه‌ بر نیرو‌های جوان و با انگیزه به‌عنوان مهم‌ترین نقاط قوت و مزیت‌های رقابتی شرکت به شمار می‌رود که ضمانتی برای توسعه و ثبات تولید این شرکت در آینده به‌حساب می‌آید.

افتخارات سال ۱۳۹۹

مهندس دهاقین تصریح کرد: طی سال گذشته، هرچند به‌واسطه مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌هایی که به دنبال شیوع بیماری کرونا چالش‌هایی برای صنعت فولاد کشور ایجاد شد، اما با تلاش مضاعف کارکنان و برنامه‌ریزی مدیران، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش افتخارات متعددی را کسب کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی همچون راه‌اندازی فاز دوم فولادسازی بدون حضور نیرو‌های خارجی و با تکیه‌ بر توانمندی داخلی، راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن RO۱ به ظرفیت ۲۶ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در روز، راه‌اندازی اکسیژن پلنت با ظرفیت ۱۱ هزار نرمال مترمکعب در ساعت، راه‌اندازی تصفیه‌خانه پساب صنعتی و بهداشتی، ثبت رکورد ۱۰ ساله در تولید آهن اسفنجی و رکورد تولید حدود ۱۶۳ هزارتن آهن اسفنجی در آذرماه سال ۱۳۹۹ اشاره کرد.

وی اضافه کرد: کسب مقام نخست صادرات بین شرکت‌های بنیاد مستضعفان، دســتیابی بــه جایــگاه «پنجاهم» در میزان فروش/ درآمد سال ۱۳۹۸ بین صد شرکت برتــر ایــران (شش پله صعود) و جایگاه «هفتم» در میزان فروش میان ۳۴ شرکت فعال گروه فلزات اساسی در ارزیابــی ســازمان مدیریــت صنعتــی (بر اساس نتایج بیست و سومین سال رتبه‌بندی ۱۰۰IMI)، استقرار اولین سامانه کاملاً بومی انتقال امن فایل در بستر شبکه با نام سبا در کشور، کسب عنوان واحد نمونه سال S.O.C و شرکت برتر صنعتی در دومین همایش سراسری مدافعان حریم امنیت سایبری کشور و استقرار اولین سامانه کاملاً بومی SIEM جهت مانیتورینگ و مدیریت بحران از دیگر افتخارات این شرکت در سال گذشته بوده است.

جایگاه شرکت SKS در کشور

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ضمن بررسی وضعیت تولید فولاد در جهان و ایران، جایگاه این شرکت را تبیین و خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۹، با تولید یک میلیون و ۳۹۰ هزار تن بیلت سهم ۷.۴ درصدی از کل تولید بیلت و بلوم کشور را به دست آورد. همچنین با صادرات ۸۵۰ هزار تن بیلت، دارای سهمی ۱۸.۶ درصدی از کل صادرات این محصول در کشور طی سال گذشته بوده است.

وی رشد تولید بیلت این شرکت طی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ را به ترتیب ۱۰، ۱۵ و ۲۰ درصد و روند رشد مقدار فروش این محصول طی این سه سال، را به ترتیب ۷، ۲۴ و ۱۵ درصد اعلام کرد و افزود: این شرکت در سال ۹۸، رقمی بالغ بر ۹۷۲ میلیارد تومان سود خالص داشته است که این رقم با افزایش ۱۰ درصدی در سال ۹۹ به رقم سه هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان رسیده است. همچنین علی‌رغم میانگین رشد منفی سه‌درصدی شاخص کل بورس از مردادماه ۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰، قیمت سهام "کاوه" به‌صورت میانگین رشد مثبت یک‌درصدی داشته است.

تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۰

مهندس دهاقین گفت: هیات‌مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۰ که به‌عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نام‌گذاری شده، برنامه‌های متعددی در دستور کار دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شروع طرح احداث خط تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۵ میلیون تن (مگا مدول آهن اسفنجی)، ارتقاء سیستم حمل مواد از واحد احیاء به فولادسازی، اجرای پروژه‌های بریکت سازی و ناگت سازی، مشارکت در اجرای پروژه گندله‌سازی، افزایش ظرفیت تولید واحد احیاء به روش تزریق اکسیژن به کوره‌ها، توسعه و آموزش هوشمند سرمایه انسانی به‌منظور افزایش مهارت‌ها و بهره‌وری، پیگیری تحقق برنامه‌های تولید، تکمیل فرآیند انجام افزایش سرمایه شرکت، توسعه و تثبیت بازار‌های فروش داخلی و صادراتی و تأمین پایدار مواد اولیه اشاره کرد.

وضعیت پروژه‌های توسعه‌ای شرکت

در ادامه این مراسم، "حمیدرضا سلماسی" عضو هیات‌مدیره و معاون طرح و توسعه شرکت به تشریح عملکرد پروژه‌های سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: مهم‌ترین پروژه بهره‌برداری‌شده در سال گذشته، فاز ۲ فولادسازی بود. با توجه‌ به فراگیری ویروس کرونا و عدم امکان حضور ناظران خارجی، تمامی عملیات تست و راه‌اندازی جهت دستیابی به ذوب و شمش اول در این پروژه با بهره‌گیری از توان داخلی به انجام رسید و محصول قابل‌عرضه در بازار‌های داخلی و خارجی با موفقیت تولید شد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی کوره قوس الکتریکی و قوس اول در تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه، ذوب اول ۹ تیرماه و ریخته‌گری پیوسته و تولید آزمایشی شمش در ۱۰ مردادماه سال ۱۳۹۹ با وارد مدار شدن پست برق GIS، جبران‌سازی توان راکتیو کوره SVC، سیستم آبرسانی WTP، کوره قوس الکتریکی و پاتیلی LF & EAF، سیستم حمل مواد MHS، سیستم غبارگیر FES و ماشین‌های ریخته‌گری پیوسته CCM با موفقیت عملیاتی شد.

عضو هیات‌مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: در مجموع دو فاز فولادسازی، سه هزار و ۲۲۷ عدد شمع بتنی، ۱۵۸ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن تجهیزات اصلی، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن اسکلت فلزی، ۹۶۰ کیلومتر کابل‌کشی و ۴۰۰ هزار دایا اینچ پایپینگ اجرایی شده است.

سلماسی خاطرنشان کرد: فاز ۲ واحد تولید گاز‌های صنعتی (ASP) با ظرفیت اسمی تولید ۱۱ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن، ۳ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت نیتروژن و ۳۸۰ نرمال مترمکعب بر ساعت آرگون خردادماه سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی در این مجتمع فولادی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در سه‌فاز تعریف شده که راه‌اندازی اولیه فاز نخست آن با ظرفیت ۱۳۰ مترمکعب در ساعت، فروردین‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد. احداث تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی نیز در دو فاز هدف‌گذاری شده که فاز نخست آن با ظرفیت ۱۲.۵ مترمکعب در ساعت به‌صورت کامل در اسفندماه ۹۹ راه‌اندازی شد.

وی با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های جاری این شرکت، خاطرنشان کرد: فاز نخست آب‌شیرین‌کن ساحلی ROI با قابیلت تولید آب دمین جهت استفاده در فولادسازی و واحد احیاء و آب شرب به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در خردادماه ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و دو فاز دیگر آن به ظرفیت مجموع ۲۰ هزار مترمکعب در مرحله نهایی جهت بهره‌برداری است. همچنین فاز دوم آب‌شیرین‌کن ROII به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب تا پایان شهریورماه امسال بهره‌برداری می‌شود. ساختمان آتش‌نشانی و کلینیک و تکمیل سیستم روشنایی، اعلام و اطفاء حریق و نصب قفسه در انبار مرکزی و کارگاه نیز در حال انجام است که بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. عملیات احداث دروازه اصلی کارخانه نیز تا پایان مردادماه امسال به پایان می‌رسد و ساختمان رخت‌کن مجتمع نیز تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مقام مسوول اضافه کرد: به‌منظور تأمین آب‌شور موردنیاز مجتمع، دو عدد پمپ ۶، ۶۰۰ مترمکعبی در محل اینتیک روی اسکله قرار دارد که پس از پمپ اول، پمپ دوم نیز در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ با موفقیت راه‌اندازی شد. همچنین جرثقیل دروازه‌ای ۱۰ تنی جهت نگهداری و تعمیرات پمپ‌ها تعبیه شده و هم‌زمان با نصب و راه‌اندازی پمپ دوم به بهره‌برداری رسیده است.

معاون طرح و توسعه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به پروژه‌های آتی و در دست اقدام این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: طرح افزایش ظرفیت حمل مواد اولیه از واحد احیاء به فولادسازی (شامل تغییرات در سیستم حمل مواد موجود، افزایش سیلو‌های آهک، افزایش مخازن آهن اسفنجی) در مرحله نهایی‌سازی فاز طراحی و برگزاری مناقصه جهت تأمین و اجرا قرار دارد. سه طرح احداث واحد مگا مدول احیاء به ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال، احداث واحد تولید ناگت و بریکت، احداث واحد گندله‌سازی به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال (در محل سنگان در مجاورت معدن) در مرحله مطالعات اولیه است و احداث مخزن ۶۰ هزارمترمکعبی نیز در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد.

پاسخ به سؤالات سهام‌داران

در ادامه مراسم، گزارش توسط حسابرس قانونی شرکت ارائه و پس از بیان توضیحات اعضای هیات‌مدیره در خصوص بند‌های آن و پاسخگویی به پرسش‌های سهام‌داران، این گزارش مورد تأیید مجمع‌عمومی قرار گرفت.

سپس سؤالات سهام‌داران حاضر در محل برگزاری مجمع و پرسش‌های سهام‌دارانی که به‌صورت آنلاین مراسم را دنبال می‌کردند، مطرح شد و رئیس مجمع، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره توضیحاتی را در خصوص مباحث مطرح شده، ارائه کردند.

در پایان مراسم پس از تأیید و تصویب صورت‌های مالی، مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت، تقسیم ۱۴۰۰ ریال سود به‌ازای هر سهم را تصویب کرد.

دستیابی شرکت SKS به ۳۴۴۲ میلیارد تومان سود خالص در سال ۹۹

دستیابی شرکت SKS به ۳۴۴۲ میلیارد تومان سود خالص در سال ۹۹

دستیابی شرکت SKS به ۳۴۴۲ میلیارد تومان سود خالص در سال ۹۹

دستیابی شرکت SKS به ۳۴۴۲ میلیارد تومان سود خالص در سال ۹۹

دستیابی شرکت SKS به ۳۴۴۲ میلیارد تومان سود خالص در سال ۹۹

دستیابی شرکت SKS به ۳۴۴۲ میلیارد تومان سود خالص در سال ۹۹

عناوین برگزیده