تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۱۹۱۷۴
سرویس خبر : انرژی

افزایش قیمت نفت خام/ نفت برنت به ۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز (سه شنبه ۲۹ تیرماه) با ۷ سنت معادل ۰.۱۰ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که نگرانی‌ها از گسترش مجدد ویروس کرونا در کشور‌های جهان و توافق تولیدکنندگان بزرگ نفت برای افزایش عرضه سبب تا قیمت‌ها در بازار نفت در جلسه گذشته حدود ۷ درصد کاهش یابد، امروز قیمت نفت نوسان محدودی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۱۰ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۶۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اوت هم امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۳۲ درصد رشد به ۶۶ دلار و ۶۳ سنت رسید.

به گفته تحلیلگران موسسه آر بی سی کپیتال، افت قیمت نفت به پایین‌ترین رقم‌های دو ماه اخیر در جلسه گذشته «عمدتا ناشی از نگرانی‌ها در مورد گسترش سویه جدید ویروس کرونا بود.» این کاهش همچنین پس از آن رخ داد که سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس روز یکشنبه بر سر افزایش تولید نفت به توافق رسیدند که همزمانی این دو موضوع به افت ناگهانی قیمت‌ها دامن زد.

به گفته مقام‌های آمریکایی سویه دلتای ویروس کرونا که نسبت به گونه‌های قبلی بسیار مسری‌تر است اکنون موج غالب شیوع ویروس در جهان را به خود اختصاص داده است.

سویه دلتا تاکنون در حدود ۱۰۰ کشور جهان مشاهده شده و عدم پیشرفت قابل توجه کارزار واکسیناسیون در بسیاری از کشور‌ها تلاش‌ها برای مقابله با ویروس را تضعیف کرده است.

این وضعیت حکایت از آن دارد که محدود شدن بیشتر فعالیت‌های اقتصادی به تقاضا برای مصرف نفت لطمه خواهد زد. با این حال ارزیابی‌های آر بی سی نشان می‌دهد که رزرو رستوران‌ها در تعطیلات هفته گذشته در آمریکا به سطح قبل از بحران کرونا رسیده، در حالی که تعداد پرواز‌های داخلی در این کشور به بالاترین رقم از زمان شیوع کرونا رسیده است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده