تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۲۱۹۹۶۵
سرویس خبر : انرژی

کاهش قیمت جهانی نفت خام/ نفت برنت به ۷۳ دلار و ۶۹ سنت رسید

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز (دوشنبه چهارم مردادماه) با ۳۹ سنت ۰.۵۳ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۶۹ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که گسترش ویروس کرونا و سیل در چین سبب نگرانی‌ها از کاهش تقاضا شده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود، اما چشم انداز عرضه محدود نفت تا پایان سال سبب شد تا افت قیمت‌ها محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۹ سنت ۰.۵۳ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۶۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۶۳ سنت رسید.

در طی روز‌های تعطیلی پایان هفته موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشور‌ها رشد بی سابقه‌ای را شاهد بود و سبب تمدید مقررات قرنطینه شد که می‌تواند تقاضا برای نفت را کند نماید.

چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان با تبعات سیل شدید و طوفان در مناطق مرکزی و شرقی مواجه است. همچنین مقابله دولت چین با واردات بی رویه در کنار تاثیرات افزایش قیمت نفت می‌تواند موجب کاهش رشد واردات نفت چین طی سال ۲۰۲۱ به پایین‌ترین رقم در ۲ دهه اخیر شود.

با این وجود، عرضه کنترل شده نفت توسط واردکنندگان عمده سبب شده تا افت قیمت محدود باشد. به رغم تصمیم سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای افزایش تولید نفت در ماه‌های باقی مانده از سال جاری میلادی، انتظار می‌رود بازار‌های جهانی نفت همچنان با کمبود عرضه مواجه باشد.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده