تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۱۹۳۱۰
سرویس خبر : انرژی

واردات نفت چین از عربستان ۱۹ درصد کاهش یافت

‌می‌متالز - چین ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز نفت در ماه گذشته از عربستان وارد کرده که کاهش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، واردات نفت خام چین از عربستان در ماه گذشته ۱۹ درصد در بحبوحه کاهش کل واردات این کشور پایین آمد، ولی عربستان همچنان بزرگترین عرضه کننده نفت خام به چین پس از روسیه بود.

اداره گمرک چین اعلام کر این کشور ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز نفت در ژوئن ۲۰۲۱ از عربستان وارد کرده است. این رقم بالاتر از ۱.۶۲ میلیون بشکه نفتی است که از روسیه وارد شده، بنابراین عربستان برای هشتمین ماه پیاپی برترین عرضه کننده نفت به چین بود.

اطلاعات گمرک چین نشان می‌دهد پالایشگاه‌های داخلی هیچ نفت خامی از ایران یا ونزوئلا که هر دو تحت تحریم‌های نفتی آمریکا قرار دارند وارد نشده است.

ولی چین به طور غیررسمی همچنان نفت خام ایران با عنوان نفت سایر کشور‌ها مانند امارات وارد می‌کند.

چین در ماه‌های اخیر کل واردات نفت خام خود را به خاطر افزایش قیمت نفت و اقدام دولت در محدود کردن فعالیت برخی پالایشگاه‌های مستقل کاهش داده است.

کل واردات نفت خام چین در ماه ژوئن تا حدود ۹.۷۷ میلیون بشکه در روز پایین آمد که پایین‌ترین سطح واردات ماهانه از آغاز سال جاری میلادی را نشان می‌داد.

چین طی نیمه اول سال جاری میلادی ۲۶۰.۶۶ میلیون تن نفت خام معادل ۱۰.۵۱ میلیون بشکه در روز وارد کرده است که ۳ درصد نسبت به همین دوره در ۲۰۲۰ کاهش دارد. بیشتر این واردات متعلق به پالایشگاه‌های مستقل چین بودند.

اما چین به تازگی فعالیت این پالایشگاه‌ها را محدود کرده، چون سرعت تولید سوخت در این پالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های دولتی بالاتر از روند بهبود تقاضا بوده و بر حاشیه‌های سود پالایشگاهی تاثیر گذاشته‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده