تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۲
بازدید: ۶۶۷
کد خبر: ۲۱۹۷۵۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت امروز خودرو سوم مرداد / خودرو‌های داخلی چقدر گران شدند؟

‌می‌متالز - با توجه به قیمت خودرو‌های داخلی در بازار، لیستی از قیمت خودرو‌های صفر داخی به دست آمده است. بر اساس آخرین تغییرات قیمتی در بازار خودرو، قیمت‌ها در بازار تغییرات زیادی را ثبت نکرده است.

به گزارش می‌متالز، بعد از ممنوعیت و افزایش قیمت خودرو‌های سواری وارداتی، حالا نوبت خودرو‌های سنگین رسیده است. واردات این خودرو‌ها دوباره ممنوع شد و قیمت آن‌ها هم گران شد. به عنوان مثال قیمت خودرو ولوو به شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام این خبر توضیح داد: تا راه حلی از سوی دولت برای کاهش یا ثبات قیمت‌ها ارائه نشود نوسان قیمت خودرو ادامه دارد. به عنوان مثال قیمت یک کامیون ولوو که ارزش واقعی آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است به دلیل محدودیت‌های اعمال شده تا شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم رسیده است.

مهدی دادفر گفت: سال گذشته با باز شدن ثبت سفارش، واردات خودرو‌های سنگین آزاد شد، اما دوباره سامانه ثبت سفارش خودرو‌های سنگین هم بسته شد. بخش زیادی از خودرو‌های سنگین در انبار گمرکات است، اما به دلیل بروکراسی‌های اداری هنوز ترخیص خودرو‌های سنگین از گمرک به ۵۰۰ دستگاه هم نرسیده است!

خودرو‌های داخلی چقدر گران شدند؟

به گفته فیروز نادری، فعال بازار خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ دو، سمند و پژو پارس با چهار میلیون تومان افزایش به ترتیب با قیمت ۲۲۵،۲۱۷ و ۲۵۰ میلیون تومان فروخته شده است.پژو ۲۰۷ هم با پنج میلیون تومان افزایش با قیمت ۳۰۸ میلیون تومان داد و ستد شد.


او گفت: به دلیل نوسان قیمت دلار خودرو در این ایام تعطیل گران شد. پیش‌بینی می‌شود تا جا به جایی کابینه دولت سیزدهم نوسان قیمت ادامه دارد.

قیمت روز خودرو‌های داخلی

در جدول زیر قیمت خودرو‌های صفر داخلی را مشاهده می‌کنید. با توجه به نوسانات کم نرخ ارز در صرافی ملی، قیمت خودرو‌های داخلی در بازار شنبه نسبت به جمعه اول مرداد، تغییرات زیادی را تجربه نکرده است.

قیمت امروز خودرو سوم مرداد / خودرو‌های داخلی چقدر گران شدند؟

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده