تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۲۰۰۴۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی از واحد‌های توزیعی و تولیدی مصالح ساختمانی آذربایجان غربی

‌می‌متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد مصالح ساختمانی از ابتدای سال جاری تا ۲۲ تیرماه ۲ هزار و ۱۳۸ مورد بازرسی از واحد‌های توزیعی و تولیدی مصالح ساختمانی استان به عمل آمده است.

به گزارش می‌متالز، ایرج مرندی گفت: در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد مصالح ساختمانی از ابتدای سال جاری تا ۲۲ تیرماه ۲ هزار و ۱۳۸ مورد بازرسی از واحد‌های توزیعی و تولیدی مصالح ساختمانی استان به عمل آمده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی افزود: طی بازرسی‌های انجام شده در حوزه مصالح ساختمانی ۲۱۰ فقره پرونده تخلفات صنفی از جمله احتکار، گرانفروشی، عدم فروش و توزیع خارج از شبکه برای متخلفان به ارزش بیش از ۵۹ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

مرندی تصریح کرد: بیشترین بازرسی‌های انجام شده و پرونده‌های متشکله با انجام یک هزار و ۳۸۵ مورد بازرسی و تشکیل ۱۴۸ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال در حوزه توزیع سیمان است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: طی ۳ ماهه نخست امسال با اجرای گشت‌های مشترک از واحد‌های صنفی، تولیدی و توزیعی تخصصی با ادارات و نهاد‌های ذیربط؛ ۲ هزار و ۱۲ مورد بازرسی انجام و ۲۶۷ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

مرندی اضافه کرد: قطعی برق و تعطیلی اجباری کارخانجات سیمان استان و همچنین عرضه سیمان در بورس موجب کمبود و توزیع نامنظم سیمان در استان شده است.

وی تأکید کرد: واحد‌های توزیع کننده سیمان موظف به توزیع با نرخ مصوب دولتی می‌باشند و امتناع از فروش سیمان تخلف بوده و همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی و عدم فروش کالا و یا هرگونه تخلف دیگر را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان با ما درمیان بگذارند تا در اولین فرصت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده