تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۳:۰۷
بازدید: ۴۹۱
کد خبر: ۲۲۰۴۱۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیر عامل سیمان تهران:

برق نیست، سیمان نیست!

‌می‌متالز - این روز‌ها با چند برابر شدن قیمت سیمان مواجه هستیم. در سه ماه ابتداء سال جاری حدودا ۴۰ درصد افزایش در قیمت سیمان به‌وجود آمد. اما در آن زمان سیمان در بازار موجود بود. در حال حاضر سیمان به‌طور کلی توزیع نمی‌شود و کارخانه سیمان را توزیع نمی‌کند.

به گزارش می‌متالز، عدم توزیع سیمان در بازار منجر به متوقف شدن پروژه‌های ساختمانی شده است. موضوعی که پیامد بدی در پی خواهد داشت. «سیدعباس حسینی»، مدیر عامل سیمان تهران  می‌گوید: «در حال حاضر برق کارخانجات سیمان قطع است زمانی که تولیدی صورت نمی‌گیرد چیزی برای عرضه وجود ندارد. تقاضا بسیار وجود دارد، ولی سیمانی برای عرضه نیست. از تاریخ ۱۲ تیرماه برق کارخانجات سیمان قطع شده است.»

نکته قابل تأمل اینجاست؛ مسوولان به منظور ایجاد تسهیل در فرآیند بخش تولید کشور، طبق توافق صورت گرفته میان معاونین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنایع فولادی و سیمانی را مجاز به فعالیت از ساعت ۲۴ الی هشت صبح تا سقف ۵۰ درصد مصرفی برق تا اطلاع ثانوی کردند. حسینی در این خصوص می‌گوید: «شرکت توانیر حدود ده درصد به کارخانجات سیمان توان مصرفی برق را داده است که این توان برقی در حد روشن شدن لامپ و مایحتاج روزانه است. بر همین اساس مقرر شد به برخی صنایع اجازه داده شود شب تا صبح فعالیت داشته باشند. این توان برقی در حد کوره سیمان نیست. چرا که کوره سیمان بخاری برقی نیست که شب به برق بزنند و صبح خاموشش کنند. هر کوره برای گرم شدن و آماده بار شدن نیاز به ۴۸ ساعت زمان دارد و مصوبه مصرف ۱۰ درصد برق هم واقعا قابل تأمل است.»

مصرف سیمان در کشور

مدیر عامل سیمان در خصوص مصرف سیمان در کشور افزود: «حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان مصرف هفتگی داخلی کشور است. در این یک ماه که سیمان تولید نشده است، حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن سیمان کمتر عرضه شده است. حسینی درخصوص قیمت سیمان نیز می‌گوید: «قیمت هر پاکت سیمان تا تیرماه در شهر تهران ۳۲ هزار تومان بود. ولی در این یک ماه به دلیل متوقف شدن تولید سیمان قیمت هر پاکت آن تا ۱۰۰ هزار تومان هم رسیده است. اگر هر چه زودتر برق کارخانجات توسط وزارت نیرو وصل شود قیمت سیمان دوباره به ۳۲ هزار تومان باز می‌گردد.»


منبع: روزنامه اینترنتی فراز

عناوین برگزیده