تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۲
بازدید: ۵۵۰
کد خبر: ۲۲۰۰۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطعی مکرر برق فعالیت کارخانه سیمان بیجار را مختل کرده است

‌می‌متالز - مدیرکارخانه سیمان کردستان گفت: اگرچه کارخانه سیمان بیجار در حال فعالیت است، اما به دلیل قطعی‌های مکرر برق نتوانسته‌ایم فعالیت مداومی داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا همتی ظهر امروز در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سنندج، اظهار کرد: کارخانه سیمان کردستان یکی از با کیفیت‌ترین کارخانه‌های کشور است، فعالیت این واحد تولیدی حدود سه ماه متوقف شده بود.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه با مشکلات عدیده‌ای مواجه است افزود: مشکلات این کارخانه در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ حامل‌های انرژی ۲ برابر شده است.

مدیرکارخانه سیمان کردستان با اشاره به مشکلاتی که در توزیع سیمان و افزایش قیمت سیمان ایجاد شده است گفت: ما تصمیم گیرنده نیستیم و آنچه ابلاغ و تصویب می‌شود انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار تن سیمان معوقه داشتیم و پنج هزار تن دیگر نیز باید تحویل دهیم، افزود: کارخانه سیمان کردستان ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد.


تزریق روزانه هزار تن سیمان به داخل استان


محمد دره وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است شرکت سیمان کردستان را به صورت جدی پی‌گیری کند این اداره کل ظرف ۴۸ ساعت باید نتیجه آن را گزارش کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: روزانه هزار تن سیمان باید به داخل استان تزریق شود و کارخانه سیمان استان باید نیاز‌های داخل استان را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های سیمان بیجار ۲ هفته با قطعی برق مواجه بودند، گفت: کارخانه سیمان بیجار اولین کارخانه‌ای بود که برق آن وصل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآورشد: این عامل موجب نایاب شدن سیمان و افزایش قیمت سیمان شد.

وی تامین سیمان مورد نیاز راه آهن و فعالیت‌های عمرانی را ضروری برشمرد و گفت: کارگروه موانع تولید موظف است مشکلات واحد‌های تولیدی را رفع کند.

گفتنی است؛ شرکت سیمان کردستان، مرکز ناباروری سنندج، شرکت تعاونی ۱۶۲ ریخته‌گری، تامین زمین تولید کابین آسانسور در شهرک صنعتی از مصوبات این کارگروه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده