تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۲۰۰۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش قیمت فولاد در معاملات آتی فولاد چین

‌می‌متالز - قیمت معاملات آتی فولاد چین به علت محدودیت‌های تولید بالا رفت.

به گزارش می‌متالز، روز دوشنبه قیمت معاملات آتی میلگرد و فولاد نورد گرم در بورس شانگ‌های در حالی افزایش یافت که چین محدودیت تولید فولاد را افزایش داده، ضمن آن که نرخ استفاده از کوره‌های بلند در کارخانه‌های تولید فولاد نسبتاً پایین است.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های مؤسسه مشاوره‌ای Mysteel نشان داد، نرخ استفاده از ظرفیت کوره‌های بلند در ۱۶۳ کارخانه فولاد در سراسر چین از ۱۶ جولای به ۷۶٫۸۱ درصد کاهش یافته در حالی که هفته قبل ۷۷٫۶۱ درصد بود.

نرخ استفاده از ظرفیت کوره‌های بلند در مدت مشابه سال قبل ۸۵٫۶ درصد بود.

تحلیلگران مؤسسه Huatai Futures در یادداشتی نوشتند: در حال حاضر، بزرگ‌ترین عامل در قیمت فولاد، سیاست کنترل تولید فولاد خام است که به تدریج در حال اجرا و گسترش است. در همین حال، محدودیت مصرف برق به دلیل دمای بالا در استان هنان نیز منجر به کاهش تولید فولاد شده است.

قیمت میلگرد معامله‌شده در بورس شانگ‌های برای تحویل در ماه اکتبر با جهش ۱٫۶ درصدی به ۵۶۱۱ یوان (۳۶۳۵۲ دلار و ۴۵ سنت) در هر تن تا ساعت ۰۳:۳۰ به وقت گرینویچ رسید.

قیمت کویل نورد گرم که در بخش تولید استفاده می‌شود نیز با افزایش ۱ درصد به ۵۹۹۱ یوان در هر تن رسید.

با این حال، با توجه به اینکه پکن هنوز بر قیمت کالا‌ها به شدت نظارت می‌کند و متعهد شده که بی‌نظمی‌های بازار را کنترل کند، تحلیلگران نسبت به خطرات این سیاست هشدار دادند.

قیمت معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان برای تحویل در ماه سپتامبر، ۱٫۸ درصد کاهش یافت و به ۱۲۲۱ یوان در هر تن رسید.

طبق اعلام مؤسسه استیل هوم، قیمت‌های نقدی سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد برای تحویل به چین به ۲۲۳ دلار افزایش یافت.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده