تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۲۰۰۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ۱۲ هزار واحد افزایش رقم خورد؛

بازگشت سبزپوش شاخص از تعطیلات کرونایی

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، چهارم امرداد ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۱۲ هزار و ۱۰۸ واحد به رقم یک میلیون و ۳۲۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۳ واحد افزایش به عدد ۴۰۴ هزار و ۷۷ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۳ واحد افزایش به ۴۰۴ هزار و ۷۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۳۶ واحد افزایش به ۲۵۶ هزار و ۲۷۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۱۷ هزار و ۱۹۸ واحد و شاخص بازار دوم کاهش یک هزار و ۹۶۱ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۵۸ هزار و ۷۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۳۸ هزار و ۲۷۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۴۵ میلیارد، گروه فلزات اساسی با ۲۸ هزار و ۴۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال، گروه کانه فلزی با ۳۶ هزار و ۶۳۷ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۶ میلیارد و گروه سیمان با ۴۴ هزار و ۵۱۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۱۵۸ واحد، شرکت صنعتی و معنی چادرملو با یک هزار و ۵۸۰ واحد، گروه مدیریت سرمایه امید با یک هزار و ۲۱۴ واحد و شرکت توسعه معادن و فلزات با یک هزار و ۱۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با ۲۵۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲۴۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۲۴۰ واحد، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ۲۲۴ واحد و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با ۲۰۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۵.۸۲ درصد، شرکت معدنی دماوند با ۵ واحد، شرکت سازه پویش، شرکت پتروشیمی شازند و شرکت پلی پروپیلن جم با ۴.۹۹ درصد و شرکت مارگارین و شرکت توسعه صنایع بهشهر با ۴.۹۸ واحد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه و شرکت حفاری شمال با ۴.۹۶ درصد، شرکت سرمایه گذاری استان گلستان با ۴.۸۹ درصد، شرکت حمل و نقل توکا با ۴.۸۶ درصد، شرکت پاکسان با ۴.۷۶ درصد و شرکت سیمان بجنورد با ۴.۷۲ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده