تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۲۰۲۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل بورس ۸۴۰۰ واحدی عقب‌نشینی کرد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۴۰۱ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۵۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز کاری هفته (سه شنبه پنجم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۱۴ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۹۶۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۱۴۲ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد، عدد ۳۹۷ هزار و ۹۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۸۸۴ واحدی به رقم ۲۵۱ هزار و ۶۵۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۶۷۰۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۶۱۱ واحد کاهش به رقم ۹۹۲ هزار و ۴۸۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۸۰۴۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص کل بورس ۸۴۰۰ واحدی عقب‌نشینی کرد
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فولاد، شستا، شپنا، شتران، تاپیکو و وتجارت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی کگل، کچاد و وامید، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۷۷ هزار و ۳۶۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۵ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد درازک (دارویی رازک) با ۶.۷۳ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های کنور، جم پیلن، همراه، شاراک و وساخت بود. همچنین نماد معاملاتی غمهرا (تولیدی‌مهرام) با ۳۴.۷۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های ثامان، دکوثر، پتایر، شتران، وتجارت و وتجارت قرار گرفتند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده