تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۲۰۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افت دیروز طلا ارتباط کمی با نشست فدرال رزرو داشت

می متالز - طلا روز گذشته افت کرد اما به نظر می رسد این کاهش قیمت ارتباط کمی با تغییر ندادن نرخ بهره توسط فدرال رزرو و موکول کردن آن به نشست دسامبر این بانک داشت. در واقع از آنجا که این نشست تا اندازه زیادی بر اساس انتظار ها بوده نمی توان انتظار واکنش از قیمت ها را داشت.
افت دیروز طلا ارتباط کمی با نشست فدرال رزرو داشت

به گزارش می متالز، همانطور که انتظار می رفت فدرال رزرو در نشست 2 روزه خود تغییری در نرخ بهره ایجاد نکرد و این رقم در سطح 2 تا 2.25 درصد باقی ماند. با اینحال در بیانیه خود بر انتظارات خود از روند اقتصادی و افزایش نرخ تدریجی برای کم کردن سیاست های حمایتی تاکید کرد.

 

کمیته بازار آزاد امریکا پیش بینی کرد که در میان مدت سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره با گسترش فعالیت های اقتصادی امریکا، بازار کار قوی و تورم نزدیک به 2 درصد همخوانی دارد و از این موضوع حمایت می کند...همچنین از نظر این بانک خطرات و ریسک در چشم انداز اقتصادی امریکا متعادل است.

 

تعهد فدرال رزرو در ادامه روند افزایش نرخ بهره از ارزش دلار حمایت می کند و به نوبه خود تاثیر منفی بر ارزش طلا خواهد داشت. فدرال رزرو در مورد روند سالم اقتصاد امریکا همچنان خوشبین است و بازار کار را قوی می بیند.

 

با اینحال در مورد نرخ تورم کامنتها کوتاه و مختصر بود و زیاد به آن پرداخته نشد. بر اساس بازه زمانی ای 12 ماه نرخ تورم و نرخ کلی تورم همچنان نزدیک به 2 درصد قرار دارد. شاخص انتظارات تورمی در بلند مدت کمی تغییر کرده است.

 

"اندرو گرنت هام " ، تحلیلگر در" سی آی بی سی " می گوید: بیانیه فدرال رزرو دقیقا بر اساس انتظارات بازار بوده و بعید است که ماه شاهد واکنش چشمگیری از جانب بازار باشیم. در این نشست البته ما شاهد زمینه سازی بانک برای افزایش نرخ بهره در سال آینده بودیم. نگرانی در مورد خاصی غیر از نوسان های اخیر بازار سهام امریکا دیده نمی شود که به همین دلیل انتظار می رود فدرال رزرو تا قبل از کند شدن رشد اقتصادی امریکا به روند افزایش نرخ بهره خود در سه ماهه ابتدای سال 2019 ادامه دهد.


چشم انداز افزایش نرخ بهره در ادامه مسیر بر قیمت طلا تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: طلا نیوز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده