تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۲۰۲۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تمدید مهلت ارائه مستندات احراز ارز حاصل از صادرات سال ۹۷

‌می‌متالز - دبیر کمیته اقدام ارزی از تمدید مهلت ارائه مدارک و مستندات مربوط به احراز ارز حاصل از صادرات سال ۹۷ تا نیمه مردادماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، احسان قمری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان از طریق تشکیل کمیته اقدام ارزی و کمیته احراز ارز حاصل از صادرات سال ۹۷ اظهار داشت: صادرکنندگان سال ۹۷ که به علل مختلف، تاکنون نتوانسته‌اند نسبت به ایفای تعهدات ارزی این سال اقدام کنند، تا نیمه مرداد ماه سال‌جاری فرصت دارند تا مدارک و مستندات مربوط به احراز ارز حاصل از صادرات سال ۹۷ را ارائه نمایند.

وی افزود: صادرکنندگان می‌توانند صرفا نسبت به ارائه درخواست و مستندات مربوط به درخواست احراز ارز حاصل از صادرات بر اساس مدارک موجود در تارنمای سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir اقدام کرده تا پس از بررسی و احراز ارز حاصل از صادرات، فرآیند ایفای تعهدات ارزی آنان پیگیری شود.

دبیر کمیته اقدام ارزی تاکید کرد: ارسال مدارک و مستندات به معنای ایفای تعهدات ارزی نبوده و نیازمند بررسی در کمیته بند۲ ذیل بخش الف بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات است تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

قمری در پایان ضمن تشکر از مراجع قضایی، جهت منع تعقیب موقت صادرکنندگان معرفی شده به قوه قضاییه با هدف ایفای تعهدات ارزی و با توجه به مسوولیت تعیین شده جهت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مجموعه فوق‌الذکر درخواست کرد پیگیری لازم جهت تمدید منع تعقیب این دسته از صادرکنندگان تا نیمه مرداد ماه ۱۴۰۰را مبذول دارد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده