تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۳۹۹
کد خبر: ۲۲۰۳۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صمت بوشهر:

ساماندهی بازار سیمان به زودی در سطح ملی انجام می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: وضعیت کمبود سیمان و افزایش غیرمتعارف قیمت آن مشکل کشوری است که عصر امروز (سه شنبه) در سطح ملی برای ساماندهی آن تصمیم‌گیری می‎‌شود.

به گزارش می‌متالز، سید حسین حسینی روز سه‎ شنبه افزود: با توجه به ضرورت کاهش مصرف برق، کارخانه‎‌های سیمان تولید خود را کاهش دادند که این روند منجر به کمبود این کالا و افزایش غیرمتعارف قیمت آن در بازار شده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر نیز با وجود سه کارخانه سیمان از این موضوع مستثنی نیست و فعالان ساخت و ساز برای تامین سیمان با موانع و مشکلاتی جدی مواجه هستند.

حسینی اظهار داشت: با این حال در نشستی که با حضور معاون سازمان صمت استان بوشهر در وزارتخانه برگزار می‏‌شود نسبت به بازار فروش، تولید و صادرات سیمان تصمیم گیری خواهد شد.

سه کارخانه تولید کننده سیمان دشتستان،‌ مند دشتی و ساروج کنگان با ظرفیت تولید سالانه ۶ میلیون تن سیمان و کلینکر در استان بوشهر در حال فعالیت هستند.

ایجاد کارخانه سیمان ساروج با نگاه صادراتی است و حدود ۷۰ درصد تولیدات آن بصورت کلینکر است و صادر می‎‌شود و مابقی نیز سیمان خاکستری تیپ ۲ است که بین پروژه‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی و یا برخی از عاملان شهرستان‌های کنگان، دیر و عسلویه توزیع می‌شود.

با توجه به میزان تولید ۲ کارخانه‌مند دشتی و سیمان دشتستان تامین نیاز داخلی استان بوشهر در شرایط عادی امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده