تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۳۹۵
کد خبر: ۲۲۰۳۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با کاهش ۴۸ واحدی؛

آیفکس با بورس تهران همراه شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (سه شنبه، پنجم امرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۴۸ واحد به رقم ۱۹ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز هفته فرابورس ایران، بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۱ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۹۴ واحد، بیمه پاسارگاد با ۲۰ واحد، شرکت ذوب آهن اصفهان با ۱۸ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۸ واحد و شرکت نفت ایرانول با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲۶ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان با ۱۴ واحد، شرکت صنعتی دوده فام با ۱۳ واحد و شرکت پتروشیمی مارون با ۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۴.۹۵ درصد، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با ۴.۷۶ درصد، شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با ۴.۶۸ درصد، شرکت کشت و دامداری فکا با ۴.۵۳ درصد و شرکت ذوب آهن اصفهان با ۴.۳ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان با ۳۸.۹۷ درصد، شرکت صنعتی دوده فام با ۲۴ درصد، شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس با ۴.۹۹ درصد، شرکت داروسازی کاسپین تامین با ۴.۷۶ درصد و شرکت کشت و دام قیام اصفهان با ۴.۷۴ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده