تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۶
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۲۰۳۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هشدار توانیر به ورود گسترده دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز از چین

‌می‌متالز - مدیرعامل توانیر به ورود گسترده دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز از چین به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داد.

به گزارش می‌متالز، محمد حسن متولی زاده با ارسال نامه‌ای به علی مویدی خرم آبادی، ضمن هشدار به احتمال افزایش ورود دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز از چین اعلام کرد: دولت چین در حال اعمال سیاست‌های بسیار سخت گیرانه برای ممنوعیت استخراج رمزارز‌ها است که موجب خروج بیش از ۵۰ درصد ظرفیت استخراج رمزارز‌ها می‌شود.

از آنجایی که قیمت حامل‌های انرژی در ایران به صورت یارانه‌ای و ناچیز در مقایسه با قیمت‌های جهانی عرضه می‌شود، احتمال می‌رود تعداد زیادی از دستگاه‌ها از طریق مبادی غیررسمی در هفته‌های آتی وارد شود؛ لذا با توجه به تبعات زیان بار اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این مساله، لازم است تمهیدات سخت گیرانه تری اعمال شود.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام مسوولان بیش از ۳ درصد برق مصرفی توسط ماینر‌ها استفاده می‌شود. در حال حاضر برخی شرکت‌ها با دریافت ثبت سفارش از وزارت صنعت و تامین ارز نیمایی از بانک مرکزی اقدام به ورود دستگاه‌های استخراج رمز ارز می‌کنند که مصرف برق آن‌ها فشار مضاعف به شبکه برق وارد می‌کند که از سوی مسوولان وزارت نیرو پیش بینی نشده است.

منافع و سود استخراج رمزارز‌ها نسبت به آنچه ارز آوری برای داخل کشور دارد بسیار ناچیز محاسبه شده است. طی ماه‌های اخیر به دلیل تشدید گرمای هوا، مصرف برق افزایش یافته و موجب قطعی برق گسترده در سراسر کشور شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده