تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۵۴۲
کد خبر: ۲۲۰۴۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس امروز چگونه آغاز شد؟ / عرضه اولیه در راه است

‌می‌متالز - شروع معاملات امروز بازار سهام روند مثبت شاخص کل را همراه داشت، اما شاخص هم‌وزن روندی نزولی دارد. بورس امروز چگونه شروع شد؟

به گزارش می‌متالز، اگرچه شاخص کل روند صعودی دارد، اما تعداد نماد‌های منفی در شروع معاملات امروز بیشتر از نماد‌های مثبت بود و به همین دلیل هم شاخص هم‌وزن فعلا روندی نزولی دارد، اما به نظر می‌رسد شاخص هم‌وزن هم در ادامه معاملات به کانال صعودی برمی‌گردد

نمادهایی، چون فملی، کگل و همراه بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌هایی مانند پارس و کچاد هم بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بازار سهام امروز دارند.

علی عصاری، کارشناس بازار‌های مالی به هفته پایانی دولت فعلی اشاره کرد و احتمال داد که در چند روز باقی مانده از دولت فعلی احتمال دارد عرضه‌هایی در بازار رخ دهد تا قدرت به دولت بعدی برسد. همچنین احتمال دارد در هفته آینده یک سری اصلاحات وجود داشته باشد.

از طرفی کارشناسان عقیده دارند بازار سهام به دلیل بازگشایی برخی نماد‌های بزرگ با فشار عرضه همراه شده است.
بورس امروز چگونه آغاز شد؟ / عرضه اولیه در راه است
این روز‌ها رئیس سازمان بورس هم از تغییر دامنه نوسان خبر داده است و به نظر می‌رسد سازمان بورس قصد دارد کم کم دامنه نوسان را از معاملات بورس حذف کند که این موضوع کمک زیادی به حرفه‌ای شدن بازار سهام می‌کند.

برخی هم تلاش می‌کنند سیمان را از بورس کالا خارج کنند و ادعا می‌کنند گرانی سیمان به دلیل عرضه این محصول در بورس است. دقیقا مشابه همان ادعا‌هایی که زمانی در رابطه با بازار آتی سکه مطرح و باعث شد سکه از بورس حارج شود، اما سوال اینجاست که آیا سکه بعد از خروج از بورس ارزان شد؟ همین ادعا‌ها هم بر گروه سیمانی در بورس تاثیر زیادی گذاشته و باعث روند نزولی سهام‌های سیمانی شده است.

امروز قرار است عرضه اولیه نماد وهامون انجام شود و هر کس می‌تواند ۸۴۰ سهم از این عرضه اولیه ثبت سفارش کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده