تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۶
بازدید: ۹۵۸
کد خبر: ۲۲۰۴۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۶ مرداد + آخرین قیمت طلا

‌می‌متالز - در بازار سکه برای معامله‌گران افزایشی محدوده ۱۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر این محدوده شکسته شود و فلز گرانبهای داخلی به بالای آن برود، خریداران جدیدی وارد بازار خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، در بازار سکه برای معامله‌گران افزایشی محدوده ۱۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر این محدوده شکسته شود و فلز گرانبهای داخلی به بالای آن برود، خریداران جدیدی وارد بازار خواهند شد. البته عده‌ای از معامله‌گران نیز باور دارند تا زمانی که سکه بالای محدوده ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومانی قرار داشته باشد، فروشندگان جدیدی وارد بازار نخواهند شد.

 شکست مقاومت ۱۹ روزه

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه با وجود افت ارزش دلار و تحت‌تاثیر احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه اعلام نتیجه اجلاس فدرال‌رزرو، کاهش بیشتری یافت. اونس طلا پس از بازگشت به روند صعودی و جایگاه ۱۸۰۰ دلاری نوسانات زیاد را تجربه کرد، ولی پس از نوساناتی تا ساعت ۲۰:۲۵ دیروز به وقت تهران دوباره به ۱۸۰۰ دلار برای هر اونس بازگشته بود.

به گفته کارشناسان بازار شاید تاثیر منفی کرونای دلتا بر بهبود اقتصادی را دست‌کم گرفته است. نوع به‌شدت مسری کووید-۱۹ باعث می‌شود بانک‌های مرکزی تعدیل برنامه‌های محرک مالی خود را به تاخیر بیندازند. اگر بانک‌های مرکزی همچنان به سیاست‌های انبساطی خود ادامه دهند، در کوتاه‌مدت طلا فضای بیشتری برای افزایش خواهد داشت. سرمایه‌گذاران برای دریافت نشانه‌های بیشتر درباره مسیر دلار آمریکا و تاثیر آن بر قیمت طلا، منتظر اعلام نتیجه نشست سیاست پولی هفته جاری بانک مرکزی آمریکا هستند.

لمس کانال ۱۱ میلیونی

قیمت سکه و مسکوکات طلا در معاملات روز سه‌شنبه پس از تلاش زیاد خریداران توانست کانال ۱۱‌میلیون تومانی را لمس کند. فلز گرانبهای داخلی پس از آنکه در ۱۴ فروردین ماه سال‌جاری از صعود بازماند، در سیر نزولی به کف ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. اما در معاملات تیر‌ماه نوسان چندانی نداشت و با شروع معاملات بازار‌ها در مرداد ماه و تعطیلات پایتخت روند صعودی را با شتاب بیشتری پیمود تا جایی‌که هر قطعه سکه روز سه‌شنبه به قیمت ۱۰‌میلیون و۹۵۰ هزار تومان رسید. اگرچه بازار تهران به‌صورت رسمی باز شده، اما شاهد رونق و هیجان در اولین روز‌های معاملات نیستیم و بازار هنوز در تعطیلات به‌سر می‌برد. شرایط سیاسی نامعلوم، نزدیک‌شدن به ماه محرم، شیوع گسترده ویروس‌کرونا، نوسان نرخ ارز و وضعیت اقتصادی نامناسب مردم باعث کاهش تقاضا برای خرید طلا و سکه شده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده