تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۶۴۶
کد خبر: ۲۲۰۵۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۷ مرداد / علت افزایش قیمت‌ها چیست؟

‌می‌متالز - دبیر اتحادیه طلا از کاهش تقاضا در طول هفته گذشته و تاثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار طلا وسکه خبر داد و علت اصلی افزایش قیمت را نبود تقاضا و افزایش نرخ ارز می‌داند.

به گزارش می‌متالز، در بازار امروز انس جهانی حدود سه دلار افزایش و در بازار داخلی تقاضا کاهش پیدا کرده است. حباب قیمت سکه روز سه‌شنبه افزایش یافت و به محدوده ۳ درصدی نزدیک شد. از نگاه برخی فعالان، رشد حباب فلز گران بهای داخلی در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که تقاضا در بازار بیشتر شده و قیمت را در مسیر صعودی قرار داده است.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و توضیح داد: نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته که با افزایش قیمت دلار همراه بود، باعث افزایش قیمت در بازار طلا و سکه شد.

بذرافشان از کاهش تقاضا در بازار‌های داخلی خبر داد و گفت: نوسانات و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد و همین موضوع کاهش تقاضا در بازار را به دنبال داشت.

علت اصلی افزایش قیمت طلا چیست؟

دبیر اتحادیه طلا نبود تقاضا و افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته را علت اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌داند.

او درباره روند بازار طلا در روز‌های آینده اعتقاد دارد به دلیل نوسانات نرخ ارز و افزایش انس جهانی و افزایش قیمت طلا در هفته اول مرداد، اگر در روز‌های آینده اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد و نوسانات نرخ ارز و انس جهانی با درصد بالایی همراه نباشد، قیمت‌ها در همین محدوده باقی می‌ماند و احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

برای بازیگران بازار سکه دو نقطه قیمتی اهمیت زیادی دارد. اولین محدوده مهم برای قیمت سکه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با عبور از آن، موج خرید‌ها در بازار فلز گران بهای داخلی بیشتر می‌شود. محدوده مهم دیگر ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که شکست آن، منجر به فشار فروش خواهد شد. سکه بازان به این دو محدوده بسیار دقت خواهند کرد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده