تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۷۷۷
کد خبر: ۲۲۰۵۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت سکه تمام طرح جدید به ۱۱۱۶۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۵/۶

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه امروز با توجه به رشد نسبی بهای جهانی طلا و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز - قیمت طلا در بازار‌های جهانی که امروز چهارشنبه پس از افت ارزش دلار افزایش یافت و در محدوده ۱۸۰۰ دلار در هر اونس قرار گرفت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: طلا از ریسک پذیری سرمایه گذاران در آستانه نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بهره برده است. در مجموع طلا در محدوده ۱۷۹۰ تا ۱۸۱۰ دلار مانده و فاقد نیروی صعودی برای شکستن قیمت بالاتر است، اما این وضعیت ممکن است پس از اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا تغییر کند.

این نشست دو روزه از روز سه شنبه آغاز شد و بعدازظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای پایان پیدا می‌کند و سپس کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا برگزار می‌شود.

قیمت طلا در ژوئن پس از این که بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست خود لحن موافقی برای افزایش نرخ‌های بهره نشان داده بود، هفت درصد ریزش کرده بود که بزرگترین ریزش ماهانه در چند سال اخیر بود.

سرمایه گذاران می‌خواهند بدانند بانک مرکزی آمریکا در بحبوحه افزایش سریع قیمت‌ها چگونه تعدیل سیاست انبساطی خود را آغاز خواهد کرد و چه دیدگاهی نسبت به خطر ناشی از شیوع کرونای دلتا دارد.

ادوارد مایر، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: بانک مرکزی آمریکا احتمالا نخستین دور کاهش خرید اوراق قرضه را اعلام می‌کند، اما نرخ‌های بهره را تغییر نمی‌دهد. با این حال هرگونه ریزش قیمت طلا محدود خواهد بود، زیرا اقدامات مذکور پیش از این در قیمت‌ها تاثیر خود را بر جای گذاشته است.

در این بین دلار آمریکا از بالاترین رکورد سه ماه و نیم اخیر که هفته گذشته ثبت کرده بود، فاصله گرفت. بازار‌های سهام آسیا در پایینترین رکورد هفت ماه اخیر ایستادند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۶ مرداد تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۵ هزار و ۵۹۹ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۴۹۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۱۴ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و به رقم ۲۸ هزار و ۸۳۷ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۶۸ تومان تعیین شد.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۸۳۵ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۶۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۹۶ هزار و ۷۶۸ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده