تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۲۲۱۴۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لبخند سبز شاخص کل بورس به دولت جدید

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه دوازدهم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۱۷ هزار و ۷۱۶ واحد به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲۳۰ واحد کاهش، رقم ۴۰۰ هزار و ۶۹۰ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۹۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۹ هزار و ۷۲۵ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۴۵ هزار و ۸۴۴ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۹۷ هزار و ۹۹۵ معامله به ارزش ۹ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۱ هزار و ۶۳۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۷۸ هزار و ۵۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۳۳ هزار و ۱۲۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۲۱ هزار و ۸۱۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳ هزار و ۷۰۵ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۲ هزار و ۹۰۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۳۳۹ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با یک هزار و ۱۰۵ واحد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با یک هزار و ۸۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۵۴۶ واحد، بانک پارسیان با ۲۷۹ واحد، شرکت سایپا با ۲۵۲ واحد، گروه بهمن با ۱۹۰ واحد و شرکت پارس خودرو با ۱۳۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده