تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۲۱۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت مرکزی خبر داد:

رشد صد درصدی صادارت غیر نفتی استان مرکزی در چهار ماهه نخست سالجاری/ صادرات ۳۷۱ میلیون و ۱۲۳ هزار دلار کالا از این استان

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی گفت: ۳۷۱ میلیون و ۱۲۳ هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش می‌متالز، جعفر اصغری با اعلام این خبر افزود: ۴۷۷ تن انواع کالا‌های غیرنفتی امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این کالا‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب هفت و صد درصد افزایش یافته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت مرکزی ادامه داد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلورجات، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی، کاشی و سرامیک از جمله عمده کالا‌های صادر شده در این مدت بوده‌است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کالا‌ها به مقصد ۸۰ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و ازبکستان صادر شده است.

اصغری افزود: ۴۲ تن کالا نیز به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۷۶ دلار از ابتدای سال جاری تاکنون از ۴۱ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و آلمان به استان مرکزی وارد شد که واردات این محصولات به استان از نظر وزنی چهار و ارزشی ۶۷ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: مواد اولیه تولید پوشک، پاکت و آبمیوه، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، موز سبز، مفتول فولادی و کویل آلومینیوم از جمله عمده کالا‌های وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی در خصوص آمار ثبت سفارشات چهارماهه نخست سالجاری نیز اظهار داشت: تعداد ۲ هزار و ۱۰۲ ثبت سفارش در سامانه ثبت شده و در حدود ۹۶ درصد از ثبت سفارش‌ها مورد تائید قرار گرفته که ارزش ثبت سفارشات ۴ ماهه امسال ۴۶۹ میلیون یورو می‌باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده