تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۲۱۹۳۰
سرویس خبر : انرژی

مصرف نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ به کمترین میزان طی ۲۵ سال گذشته رسید

‌می‌متالز - اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) اعلام کرد که مصرف نفت این کشور در سال گذشته به ۱۸.۱ میلیون بشکه در روز رسیده است که کمترین میزان طی ۲۵ سال گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز پنجشنبه اعلام کرد که مصرف نفت این کشور در سال گذشته به ۱۸.۱ میلیون بشکه در روز رسیده است که کمترین میزان طی ۲۵ سال گذشته محسوب می‌شود.

مصرف نفت در بخش حمل و نقل در سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به میزان ۱۵ درصد سقوط کرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در برآورد جدید خود از مصرف فرآورده‌های نفتی این کشور در سال گذشته بر اساس منبع انرژی و بخش مصرف کننده، اعلام کرد که مصرف تمام بخش‌ها کاهش یافته است.

قرنطینه و سایر اقدامات برای مهار ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ دلیل اصلی کاهش مصرف نفت بود، به ویژه در بخش حمل و نقل که مصرف بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما در آن به شدت کاهش یافت.

بنابر داده‌های اداره اطلاعات انرژی، مصرف پرفروش‌ترین فرآورده نفتی در ایالات متحده یعنی بنزین، ۱۴ درصد کاهش یافته و به ۸ میلیون بشکه در روز در سال گذشته رسیده است که پایین‌ترین میزان مصرف بنزین در این کشور از سال ۱۹۹۷ محسوب می‌شود.

بنزین ۴۴ درصد از کل مصرف نفت آمریکا را در سال گذشته به خود اختصاص داده است. بخش حمل و نقل ۹۶ درصد از مصرف بنزین را تشکیل می‌دهد، در حالی که بخش‌های صنعتی و تجاری بقیه را مصرف می‌کنند.

مصرف گازوئیل (سوخت دیزل) نیز ۸ درصد در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

گازوئیل ۲۱ درصد از مصرف نفت آمریکا در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. به طور معمول، بیش از سه چهارم کل سوخت دیزل توسط کامیون ها، کشتی‌ها و قطار‌ها در بخش حمل و نقل استفاده می‌شود.

مصرف سوخت جت شدیدترین کاهش یعنی به میزان ۶۲ درصد داشته است که آخرین بار این کاهش سطح مصرف در سال ۱۹۸۳ مشاهده شد. سوخت جت و بنزین مورد استفاده در بخش هوایی ۶ درصد از کل مصرف نفت آمریکا در سال گذشته را تشکیل می‌دادند.

به طور کلی، برآورد‌های اداره اطلاعات انرژی ماه گذشته نشان داد که مصرف نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، ۹ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۹۱ رسید و بزرگترین کاهش سالانه مصرف سوخت فسیلی ایالات متحده را به دو صورت مطلق و درصدی حداقل از سال ۱۹۴۹ نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، تقاضا برای فرآورده‌های نفتی که ۴۴ درصد از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایالات متحده را شامل می‌شود، سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۱۳ درصد کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده