تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۲۳۸۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهام عدالتی‌ها بر سر دو راهی / سریعتر سفارش فروش را لغو کنید!

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: آینده بازار سرمایه روشن است، سهامداران سهام عدالت لغو فروش بزنند.

به گزارش می‌متالز، ۵ شهریور آخرین فرصت لغو سفارش فروش سهام عدالت اعلام شده و سهامدارانی که سفارش‌های فروش سهام عدالت خود را لغو نکنند، سفارش‌های قبلی آن‌ها معتبر بوده و برای فروش اعمال خواهد شد. دو راهی انتخاب فروش و یا نگهداری سهامی که بسیاری بر ارزندگی آن تاکید دارند.
مهدی توانگر، رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: سفارس‌های فروش سهام عدالت مردم در بازه‌های زمانی متفاوت و از ترس ریزش‌های بیشتر بود. سمات در شرایطی قصد دارد دستور فروش سهام عدالت را فعال کند که چشم انداز بازار سرمایه با توجه به شرایط اقتصادی و دلاری مثبت است و سهام تمامی شرکت‌های بورسی به خصوص فولادی، فلزی، پتروشیمی‌ها آینده خوبی دارند.
توانگر در پاسخ به این پرسش که آیا سهامداران سهام عدالت لغو فروش کنند، گفت: به طور قطع اگر سهام عدالت داشتم، لغو فروش می‌زدم چرا که در شرایط فعلی و با توجه به روند بازار این کار (فروش سهام) به ضرر سهامداران است.

توانگر در پاسخ به این پرسش که آیا سهامداران سهام عدالت لغو فروش کنند، گفت: به طور قطع اگر سهام عدالت داشتم، لغو فروش می‌زدم چرا که در شرایط فعلی و با توجه به روند بازار این کار به ضرر سهامداران است.


چگونه لغو فروش سهام عدالت بزنیم


متقاضیانی که در ماه‌ها و سال گذشته درخواست فروش سهام عدالت را داشته اند و در حال حاضر از این تصمیم منصرف شده اند، می‌توانند از طریق درگاه‌های الکترونیکی کارگزاری خود درخواست فروش را لغو کنند یعنی هر فرد به هر شکلی که در خواست فروش داده، به همان شکل نیز می‌تواند در خواست خود را لغو کند.

بنا براین گزارش کارگزاری‌های کوچکی که این دسترسی را ایجاد نکرده اند به صورت دستی و حضوری در خواست لغو فروش را ثبت می‌کنند. از سویی با توجه به اینکه اکثر سهامداران در حال حاضر خود معاملاتشان را انجام می‌دهند، می‌توانند با ورود به درگاه کارگزاری خود و کلیک بر لینک مربوط درخواست لغو سفارش فروش سهام عدالت را اعمال کنند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده