تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۲۷۴۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
توسط مدیرعامل و معاون مالی شرکت:

"فسبزوار" آماده عرضه اولیه را بشناسید / پیش بینی سود و نبود افزایش سرمایه

‌می‌متالز - مدیرعامل و معاون مالی پارس فولاد سبزوار با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از نبود برنامه افزایش سرمایه و پیش بینی سود ۲.۳ هزار میلیاردی خبر دادند.

به گزارش می‌متالز، مجتبی شعبانی مدیرعامل پارس فولاد سبزوار با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی برای چهارشنبه در بازار دوم بورس تهران گفت: شرکت برای طرح‌های توسعه ای، فاینانسی برای تولید شمش یک میلیون تنی دارد که پیش پرداخت آن از سال گذشته شروع، اما هنوز انجام نشده و به دلیل تحریم‌ها متوقف، ولی در برنامه است.

وی افزود: خرید مواد اولیه از اپال کانی پارس به عنوان سهامدار بیش از ۸۰ درصدی صورت می‌گیرد. تامین مواد اولیه با مشکل روبرو نیست و انتقال آن از طریق ریل انجام می‌شود. شرکت فعلا برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در دستور کار ندارد و برای سال جاری ۲.۳ هزار میلیارد تومان سود پیش بینی کرده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه ایمیدرو موظف شده زمین را پس از به نام زدن به نام شرکت پارس فولاد سبزوار کند، ادامه داد: زمین هنوز به نام ایمیدرو نشده، ولی این روند در دست اقدام است.

شعبانی درخصوص نرخ برق در سال ۱۴۰۰ و تاثیر آن توضیح داد: قیمت برق کم‌تر از یک درصد در شرکت تاثیر دارد و گاز تاثیر بیشتری در تولید آهن اسفنجی دارد. تمام بریکت تولیدی به فروش می‌رسد. زیرا تولید آن محدود است و برای تولید ۳۰ هزار تن بریکت در سال برنامه ریزی شده است.

همچنین زحمتکش معاون مالی "فسبزوار" درخصوص مقدار مصرف به ازای هر تن آهن اسفنجی گفت: نرخ گاز ۷۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب است و هر تن ۳۱۵ متر مکعب گاز مصرف می‌کند. محصول اصلی شرکت آهن اسفنجی است که ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد. تا کنون قیمت دستوری ابلاغ نشده و عرضه کالا و خرید مواد اولیه در بورس کالا انجام می‌شود.

وی درباره طرح‌های توسعه نیز عنوان کرد: در برنامه سرمایه گذار تولید یک میلیون و ۶۷۰ هزار تنی هات بریکت وجود دارد و پیش بینی می‌شود طی ۴ سال محقق شود. ۱۷۰ میلیون یورو برآورد هزینه صورت گرفته است. برای طرح فاینانس نیز ۳۴ میلیون یورو پیش پرداخت شده و کلید این کار در انتظار اقدام شرکت و بانک عامل چینی ااست.

زحمتکش ادامه داد: قیمت سهم با توجه به پیش بینی سود سال ۱۴۰۰ و با P/E پایین حتی به نسبت P/E معادن، عرضه می‌شود و استراتژی سهامدار عمده و نظر بورس است، قیمت سهام را پایین‌تر عرضه کند تا کشش لازم ایجاد شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده