تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۲۷۴۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نماد‌های دلاری عامل تعیین کننده وضعیت بازار است

می متالز - زمانی که نرخ ارز در حال رشد در بازار است، نماد‌های دلاری بورس بازار سرمایه را به سمت بالا و سبزپوشی حرکت می‌دهند. اما زمانی که نرخ دلار در حال کاهش و یا در جا زدن است، همین سهم‌ها بازار سرمایه را با فشار فروش به سمت کاهش قیمت سوق می‌دهند.

به گزارش می متالز، حدود ۳ ماه از آغاز رشد متعادل بورس می‌گذرد. اما در این مدت گاهی شاخص کل و شاخص کل هم وزن به یک رقابت در رشد و ریزش با یکدیگر قرار می‌گیرند.

اما در این مدت نکته قابل توجه واکنش شاخص کل بورس به محدوده مقاومت و حمایت مشخص شده در نمودار‌های تکنیکال بوده است. عدم تحلیل پذیری موضوعی بود که در ماه‌های پایانی سال ۹۹ و فصل بهار سال ۱۴۰۰ به شکل قابل توجهی همه تحلیلگران بازار سرمایه را نگران کرده بود. اما در وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های گذشته تغییر قابل توجهی رخ داده است.

در ماه‌های گذشته جدال شاخص سازان با نماد‌های کوچک بازار و جدال سهم‌های دلاری و نماد‌های ریال با یکدیگر باعث نوسان در بازار سرمایه شده است.

در این بین در زمانی که نرخ ارز در حال رشد در بازار است، نماد‌های دلاری بورس بازار سرمایه را به سمت بالا و سبزپوشی حرکت می‌دهند. اما زمانی که نرخ دلار در حال کاهش و یا در جا زدن است، همین سهم‌ها بازار سرمایه را با فشار فروش به سمت کاهش قیمت سوق می‌دهند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده