تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۲۸۲۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت هشت واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از بازگشت هشت واحد صنعتی این استان به چرخه تولید در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تعهد امسال این سازمان احیای ۲۰ واحد صنعتی است.

به گزارش می‌متالز، محمدکاظم منزوی در نشست با خبرنگاران استان چهار محال و بختیاری گفت: با پایش‌های انجام شده ۸۹ واحد تولیدی راکد در استان که قابلیت فعال‌سازی مجدد را دارد شناسایی شده است که در سالجاری تاکنون هشت واحد به چرخه تولید بازگشته است.

معاون امورصنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه واحد‌های فعال شده برای ۹۸ نفر اشتغال زایی کرده است، افزود: این واحد‌ها شامل تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی، تولید سیم مفتول، خوراک آماده آبزیان، سوسیس و کالباس، لوله واتصالات و کاغذ است.

منزوی تصریح کرد: علاوه‌بر آن ۶ واحدراکد تولید فراوری شن و ماسه نیز خارج از شهرک‌های صنعتی در حال فعال‌سازی است که به زودی در لیست واحد‌های فعال‌سازی مجدد قرار می‌گیرد.

معاون امورصنایع سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرایندبازگشت به چرخه تولید واحد‌های صنعتی، افزود: این فرایند بسیار پیچیده و طولانی است به نحوی که واحد تولیدی باید به مرحله تولید برسد، پس از آن ۲ ماه از روند تولید آن واحد بگذرد و علاوه‌بر آن تمامی بدهی‌های خود را پرداخت کرده باشد تا این واحد تولیدی در لیست واحد‌های فعال قرار گیرد.

منزوی خاطر نشان کرد: برای اینکه هر واحد تولیدی راکد بتواند به مرحله تولید و فعالیت مجدد برسد باید به مدت ۲ سال پیگیری کرد.

منزوی تصریح کرد:با پایش‌های انجام شده ۸۹ واحد تولیدی راکد شامل تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی، تولید سیم مفتول، خوراک آماده آبزیان، سوسیس و کالباس، لوله و اتصالات و کاغذ در چهارمحال و بختیاری که قابلیت فعال‌سازی مجدد را دارد شناسایی شد.

به گفته وی، واحد‌های فعال شده برای ۹۸ نفر در استان اشتغال ایجاد کرده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده