تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۲۸۲۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیانیه بانک جهانی درباره انتشار شاخص سهولت کسب و کار

‌می‌متالز - بانک جهانی در مورد انتشار شاخص سهولت کسب و کار بیانیه داد. بر اساس این بیانیه، اعتماد به تحقیقات گروه بانک جهانی، بسیار حیاتی است. گروه تحقیقات بانک جهانی بر آن است تا سیاستگذاران را آگاه و به کشور‌ها در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر کمک کند.

به گزارش می‌متالز، همچنین در تلاش است تا به ذی‌نفعان اجازه دهد تا پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را با دقت بیشتری اندازه گیری کنند. این تحقیقات همچنین برای بخش خصوصی، جامعه مدنی، دانشگاه ها، روزنامه نگاران و سایرین ابزار ارزشمندی است و سبب افزایش درک آنان نسبت به مسائل جهانی می‌شود.

بی نظمی‌های رخ داده در تهیه گزارش «شاخص سهولت کسب و کار» سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ در ژوئن ۲۰۲۰ گزارش شد و بانک جهانی انتشار گزارش بعدی را متوقف و مجموعه‌ای از بررسی‌ها را روی گزارش‌ها و روش‌های جمع‌آوری آنان آغاز کرد. علاوه بر آن، گزارش‌هایی در باب مسائل اخلاقی از جمله رفتار مقامات سابق هیات‌مدیره و همچنین کارکنان فعلی بانک در خصوص سازوکار‌های نامناسب، گزارش شد. پس از بررسی تمامی اطلاعات موجود درباره شاخص سهولت کسب و کار از جمله یافته‌های به دست آمده از بررسی‌های گذشته، حسابرسی‌ها و گزارشی که بانک جهانی امروز به نمایندگی از هیات‌مدیره اجرایی منتشر کرده، مدیریت بانک جهانی بر آن شد تا انتشار گزارش شاخص سهولت کسب و کار را متوقف کند. گروه بانک جهانی همچنان متعهد به پیشبرد نقش بخش خصوصی در توسعه و حمایت از دولت‌ها برای طراحی محیط نظارتی است. در آینده ما رویکرد جدیدی برای ارزیابی فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری طراحی خواهیم کرد. ما از تلاش کارکنانی که با جدیت برای پیشبرد دستور کار فضای کسب و کار تلاش کردند، بسیار سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر استفاده از نیرو‌ها و توانایی‌های آن‌ها در شیوه‌های جدید هستیم.»

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده