تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۳۵
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۲۸۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بخشنامه حمایتی دادستان کل از بخش تولید

می متالز - دادستان کل در حمایت از مصوبات ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید بخشنامه صادر کرد.
بخشنامه حمایتی دادستان کل از بخش تولید

به گزارش می متالز، در پی نامه نگاری رییس خانه صنعت، دادستان کل بخشنامه ای در حمایت از مصوبات ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید صادر کرد.

در متن نامه محمد جعفر منتظری به وزیر صنعت آمده است: نظر به تحمیل شرایط جنگ اقتصادی توسط دشمن و لزوم مقابله با نقشه‌های تحریمی معاندان با استقلال اقتصادی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و نیز رفع موانع صادراتی و با توجه به تصویب قانون الحاق ماده واحده به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی در تاریخ 31 خردادماه 97 توسط مجلس که به موجب آن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و در فراز آخر ماده آن قانون، مصوبات ستاد مذکور و کارگروه‌های استانی را نافذ و اجرایی دانسته است.

لذا مقرر می‌دارد دادستان‌های عمومی و انقلاب در راستای صیانت از حقوق عمومی، نهایت همکاری و مساعدت را با ستاد مذکور معمول و در مواردی که آن ستاد اقدام به طرح شکایت می‌کند با رعایت قوانین و مقررات مصوب، ترتیبی اتخاذ شود که اقدامات تعقیبی و تحقیقی با سرعت لازم انجام پذیرد.

دستگیری باند تخلف در بازار پتروشیمی

در همین حال در خبر دیگری پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد:‌ علاوه بر کشف ده هزار تن محصول‌های پتروشیمی، 14 نفر از عوامل اصلی این شبکه دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند. بر مبنای گزارش وزارت اطلاعات این شبکه غیرقانونی به صورت سراسری به ویژه در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، قم، مازندران، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد و قزوین فعالیت داشت و درصدد ایجاد تقاضای کاذب در بازار بود. حجم تخلفات مالی این شبکه حدود 500 میلیارد تومان برآورد شد. 

عناوین برگزیده