تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۲۹۴۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتقاد استاندار کرمانشاه از کندی ارسال محموله‌های صادراتی

‌می‌متالز - استاندار کرمانشاه، وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز برای این استان را یک فرصت در راستای توسعه صادرات دانست و گفت: یکی از راه‌های ارتقای ارزش پول ملی، صادرات است که باید همه در راستای توسعه و تقویت آن تلاش کنیم. هوشنگ بازوند افزود: تسهیل‌گری یعنی پشتیبانی از تولید، مانع‌زدایی و تحقق شعار سال که همه وظیفه داریم برای تسهیل‌گری در صادرات تلاش کنیم.

به گزارش می‌متالز، وی گفت: صادرات یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌هاست و با این کار علاوه بر رونق تولید، سرمایه کاذب نیز به سمت صادرات کشیده خواهد شد. بازوند همچنین با انتقاد از روند کند مراحل صادرات و تاخیر و معطلی در ارسال محموله‌های صادراتی ادامه داد: مسائل و مشکلات مربوط به بازارچه مرزی سومار روز شنبه در کارگروه ویژه مرز مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت تخلیه کالا‌های صادراتی توسط کارگران ایرانی به دلیل مخالفت طرف عراقی اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که پیش‌تر صورت گرفت مقرر شد کارگروهی ویژه در این رابطه با حضور مقامات دو طرف تشکیل شود که به دلیل شیوع کرونا در ۲‌سال گذشته این موضوع متوقف شد، اما این مطالبه را پس از اربعین با جدیت پیگیری و رصد می‌کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده