تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۲۹۸۱۶

افزایش ۱۰ درصدی میزان تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر افزایش ۱۰ درصدی داشت.

به گزارش می‌متالز، سیاوش ارجمندزاده گفت: در مدت یاد شده در مجموع یک میلیون و ۹۳۶هزار ۲۲۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده‌است.

وی بیان کرد: از این میزان یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به بخش غیر نفتی و ۶۵۴ هزار ۷۲۸ تن نفتی است.

وی ادامه داد: در این مدت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر ۱۹ هزار و ۷۰۰ تی ایی یو گزارش شده‌است که از این میزان ۱۵ هزار و ۱۵۵ تی ایی یو مربوط به کانتینر پُر و چهار هزار و ۵۴۵ تی ایی یو مربوط به کانتینر خالی است که افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

وی افزود: در بازه زمانی نیمه نخست امسال، شمار شناور‌های ورودی به بندر بوشهر یک هزار و ۲۰۸ فروند بوده که از این میزان ۲۶۳ فروند مربوط به شناور‌های بالای یکهزار تن و ۹۴۵ فروند مربوط به شناور‌های زیر هزار تن است.

ارجمندزاده، تعداد شناور‌های خروجی از بندر‌های استان بوشهر را در ۶ ماه ابتدای امسال، یکهزار و ۱۰۱ فروند عنوان کرد که از این میزان ۲۱۵ فروند به شناور‌های بالای یکهزار تن و ۸۸۶ فروند به شناور‌های زیر یکهزار تن مربوط است.

وی در پایان گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۳۹ هزار ۱۱۵ مسافر در بندر‌های استان بوشهر جابه‌جا شد که ۱۹ هزار و ۴۰۹ نفر به مسافران ورودی و ۱۹ هزار و ۷۰۶ نفر مسافران خروجی مربوط است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده