تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۳۰۵۵۶
سرویس خبر : انرژی
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

وزیر نفت بر افزایش تولید و فروش و تامین سوخت نیروگاه‌ها تاکید کرد

‌می‌متالز - نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: وزیر نفت در نشست با نمایندگان مجلس بر توسعه میادین، افزایش تولید، فروش نفت و انتقال و تامین سوخت نیروگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدخدابخشی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این نشست با حضور جواد اوجی وزیر نفت و معاونان وی با هدف ارائه گزارش و بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه در توسعه میادین، افزایش تولید و فروش نفت و تحقق منابع پیش بینی شده در بودجه سال جاری برگزار شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: وزیر نفت در این جلسه گزارشی از اقدامات یک ماه اخیر را ارائه و برنامه‌های کوتاه مدت این وزارتخانه را در خصوص رفع مشکلاتی که امکان دارد در فصول سرد سال ایجاد شود، تشریح کرد.

وی ادامه داد: اوجی اعلام کرد توانسته مصوبه افزایش نرخ کرایه کامیون‌های حامل سوخت را از هیات وزیران دریافت کند تا این اقدام موجب ترغیب رانندگان تانکر‌های سوخت‌رسان جاده‌ای شود.

خدابخشی اضافه کرد: وزیر نفت در تشریح برنامه‌های خود به انتقال و تامین سوخت نفت و گاز نیروگاه‌ها و افزایش حداکثری تحویل سوخت به نیروگاه‌ها اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد طرح‌های بلندمدت برای ایجاد توازن در بخش عرضه و تقاضا برای گاز، برنامه‌هایی برای جلوگیری از خام‌فروشی، طرح‌های پیشران و صنایع تکمیلی پتروشیمی و ... در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان در ادامه جلسه نظرات و نگرانی‌های خود را در خصوص تامین منابع درآمدی بودجه عمومی کشور از محل فروش نفت و عدم حمایت وزارت نفت از ساخت پالایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی مطرح کردند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!